دومین روز متوالی افت نماگر تالار شیشه‌ای

معاملات بورس تهران برای دومین روز متوالی در هفته جاری با کاهش شاخص همراه شد به طوری که نماگر تالار شیشه ای با ۱۵ واحد افت به ۹۰ هزار و ۹۳۶ واحد رسید.
کد خبر : ۷۸۵۸۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سهامداران در حالی دومین روز معاملاتی را در بورس به پایان رساندند که شاخص کل بورس با ۱۵ واحد افت در کانال ۹۰ هزار واحد باقی ماند.


تحرک شاخص ها


بر اساس این گزارش آمارها نشان می دهد که شاخص کل با (۱۵) واحد افت به ۹۰ هزار و ۹۳۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۴.۹۰) واحد رشد به ۲۹ هزار و ۱۴۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۰ واحد صعود به ۹۸ هزار و ۴۸۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۹ واحد افزایش به ۶۵ هزار و ۶۴۵ واحد، شاخص بازار دوم با (۲۴۶) واحد کاهش به ۱۹۳ هزار و ۳۸۱ واحد، شاخص کل هم وزن با (۲۱) واحد افت به ۱۷ هزار و ۶۲۵ واحد و شاخص قیمت هم وزن با (۱۶) واحد رشد به ۱۳ هزار و ۲۹۱ واحد رسید.


نمادهای تاثیر گذار


افزون بر این، در روز جاری ۳ نماد «فملی با ۶۹ واحد، ومعادن با ۲۱ واحد، و فولاد با ۱۶ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و چهار نماد «فارس با (۲۷) واحد، رمپنا با (۲۷) واحد، وساپا با (۲۲) واحد و شبریز با (۱۶) واحد» تاثیر منفی بیشترین فشار را بر کاهش شاخص وارد کردند.


وضعیت شاخص صنایع


این گزارش اضافه می کند شاخص صنایع امروز با رشد دو شاخص و افت پنج شاخص همراه بودند به طوری که شاخص های «ذغال سنگ  با ۶۷ واحد معادل ۴.۸۱ درصد به یک هزار و ۴۶۷ واحد و کانی غیر فلزی با ۲۵ واحد معادل ۱.۱۴ درصد به دو هزار و ۲۴۴ واحد» با رشد و شاخص های «کاشی و سرامیک با (۲۵) واحد معادل (۱.۱۹) درصد به دو هزار و ۱۵۹ واحد، فنی و مهندسی با (۱۱) واحد معادل (۱.۴۶) درصد به ۷۴۰ واحد، محصولات فلزی با (۳۷۸) واحد معادل (۱.۴۹) درصد به ۲۵ هزار و ۱۰ واحد، لاستیک با (۳۵۳) واحد معادل (۲.۴۴) درصد به ۲۱ هزار و ۳۹۸ واحد و محصولات کاغذ با (۳۷۸) واحد معادل (۲.۹۴) درصد به ۱۲ هزار و ۵۰۵ واحد» با ریزش مواجه شدند.


افزایش و کاهش قیمت سهم ها


از سویی دیگر آمار رشد و کاهش قیمت سهم ها حاکی از آن است که امروز قیمت نمادهای «فایرا، وبیمه، کطبس، دعبید، وتوصا، تکمبا و کفرا» با افزایش ۴.۴۴ تا ۴.۹ درصدی بیشترین رشد را شکل دادند. در سویی دیگر نمادهای «وساپا، سرود، خزر، رتکو، مرقام، غسالم و چکاران» با کاهش قیمت بین ۳.۷۴ تا ۹.۰۸ درصد بیشترین کاهش قیمت را برای سهامداران خود در تالار شیشه ای شکل دادند.


بازگشایی و توقف نمادها


از سویی دیگر در دادو ستدهای امروز،  نماد معاملاتی «سرمایه گذاری سایپا» باز و نماد شرکت «سرمایه گذاری صنعت بیمه» متوقف شد. به این ترتیب در پایان معاملات امروز بورس در ۵۶ هزار و ۶۶۳ دفعه، ۷۹۹ میلیون سهم به ارزش ۱۸۹ میلیارد ریال در تالار معامله شد و ارزش بازار نیز با اندکی افت به ۳۶۲ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر