15 آذر 1396 - 10:45

تاکید وزیر اقتصاد بر توسعه‌ای شدن بانک مسکن

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن بر توسعه ای شدن این بانک تاکید کرد.
کد خبر : ۷۸۶۶۳
مسعود کرباسیان

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر راه و شهرسازی، اعضای مجمع، سازمان حسابرسی و بازرس قانونی بانک و همچنین مدیرعامل بانک مسکن و اعضای هیأت مدیره ی بانک برگزار شد.


در این جلسه، ابتدا محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن، گزارشی جامع سه وجهی از اقدامات و عملکرد ۴ ساله گذشته ی بانک مسکن(۱۳۹۲-۱۳۹۵)، عملکرد مالی و برنامه ای سال ۹۵ و همچنین برنامه ها و چشم انداز تصویر شده تا سال ۱۴۰۰ را ارایه کرد.


در ادامه جلسه، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت بانک، گزارش نظارتی خود را خطاب به اعضای مجمع، درباره بانک مسکن ارایه کرد.


در ادامه جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه نیز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، به مهمترین دغدغه خود و همچنین کارشناسان و مدیران بخش مسکن اشاره کرد و گفت: موضوع کلیدی و حیاتی تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه ای تقریبا از ابتدای دولت یازدهم تا کنون مطرح و در دستور کار است اما متاسفانه هنوز اقدام عملیاتی و مناسب برای این تحول بنیادین که به شدت مورد نیاز وضعیت کنونی بازار مسکن است انجام نشده است.


وزیر راه و شهرسازی، از وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس مجمع خواست موضوع تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه ای به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.


در ادامه این جلسه کرباسیان، ضمن تشکر از هیأت مدیره ی بانک مسکن بابت ارایه گزارش عملکرد سال ۹۵ و اقدامات انجام شده در حوزه تامین مالی مسکن، خواستار شد: تمام درخواست ها، پیشنهادها و مطالبات مطرح در این جلسه با هدف تعیین تکلیف در کمترین زمان ممکن مورد پیگیری قرار گیرد.


کرباسیان همچنین با تاکید بر ضرورت تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه ای وعده داد این موضوع را در دولت، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار پیگیری خواهد شد.


در ادامه پس از ارایه گزارشی توسط سازمان حسابرسی و بازرس قانونی بانک، صورتهای مالی و ترازنامه بانک مسکن منتهی به پایان اسفندماه سال ۹۵ تایید و به تصویب اعضای مجمع رسید.


در پایان سایر اعضای مجمع نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد بانک ارایه کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر