19 آذر 1396 - 15:33
عضو هیات مدیره پست بانک مطرح کرد؛

اولویت اعطای تسهیلات با طرح های دارای توجیه اقتصادی و اشتغالزایی

عضو هیات مدیره پست بانک ایران تاکید کرد: اولویت اعطای تسهیلات این بانک با طرح های دارای توجیه اقتصادی و اشتغالزا است.
کد خبر : ۷۸۸۱۲
احتشام فلاح فر

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی پست بانک ایران، احتشام فلاح فر اظهارداشت: بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها به دو صورت رشد می‌کنند؛ یا براساس امکانات موجود ظرفیت‌سازی می‌کنند و یا در ابتدای مسیر رشد؛ اهداف و آینده خود را تعریف می‌کنند و در مسیر رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و امکانات خود را فراهم می‌کنند که در راستای این دو ‌مورد اگر در مسیر رشد و ترقی ابتدا ظرفیت ایجاد شود بهتر است.


وی تصریح کرد: پست بانک ایران دارای امکانات و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری ازجمله دارا بودن بیش از ۸ هزار باجه خدمات بانکی شهری و روستائی درسطح کشور است که به عنوان نقطه قوت آن محسوب شده و بایستی از این ظرفیت بهینه استفاده شود. در حوزه ارتباطات نیز این بانک به‌ عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT و IT است و این مهم قطعاً می‌تواند فرصت مناسبی برای مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه باشد.


فلاح‌فر افزود: خدمات اعتباری پست بانک ایران در سه حوزه؛ بانکداری خرد، بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT و IT و همکاری با فعالان اقتصادی ارائه می‌شود. البته این بانک به عنوان گسترده‌ترین خرده‌ بانکدار کشور، مشتریان خود را درحوزه روستائی و مناطق شهری نیز تأمین مالی می‌کند که این مهم جهت خرید ابزار کار و تجهیزات مورد نیاز برای تولید در راستای اشتغال‌زائی و رونق اقتصادی مناطق روستائی و کم برخوردار بوده و بسیار مؤثر می‌باشد.


عضو هیأت مدیره تأکید کرد: در حوزه بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT و IT نیز تمرکز بر صدور ضمانتنامه‌ها، خدمات ارزی، اعطای تسهیلات به فعالان حوزه‌های مذکور، ایجاد ظرفیت‌های جدید در این حوزه‌ها و سایرخدمات مرتبط است. در حوزه سایر بخش‌های اقتصادی، طرح هائی که دارای توجیه اقتصادی و اشتغال‌زائی مناسبی هستند در صدر اعطای تسهیلات این بانک قرار دارد به طوری که طرح های پتروشیمی، منافع اجتماعی، خرید اتوبوس و امثال آن در اولویت قرار دارد.


وی اضافه کرد: پست بانک ایران از سال ۱۳۹۵ در حوزه ارزی عملکرد نسبتاً قابل توجهی داشته و خدمات آن شامل حوالجات ارزی، فروش ارز، گشایش اعتبارات اسناد دیداری، صدور ضمانت‌ها و سایر خدمات رایج ارزی است.


فلاح فر در ادامه به تشریح عاملیت صندوق توسعه ملی و اقدامات بانک در این زمینه پرداخت و گفت: در این حوزه از سال گذشته ۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع در اختیار پست بانک ایران برای ایجاد طرح‌های جدید و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی قرار داده شد که در این راستا، بانک گام های خوبی را برداشته و نقش خود را به درستی ایفا نموده و سهم قابل توجهی از حوزه روستائی را به خود تخصیص داده است.


عضو هیات مدیره پست بانک گفت: علاوه بر آن تسهیلات ارزی نیز از محل صندوق مذکور و منابع داخلی بانک برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تخصیص داده شده و با این اقدام بانک عملاً به طرح‌های سرمایه‌گذاری توسعه‌ای ورود پیدا کرده است بطوریکه چندین پروژه را درمرحله گشایش اعتبار اسنادی دارد؛ همچنین با توجه به این عاملیت و ایجاد روابط کارگزاری بانکی با کشورهای خارجی درحال حاضر در حوزه‌های ارزی نیز شامل انجام عملیات گشایش اعتبار اسنادی (یوزانس) و گشایش اعتبار اسنادی مدت‌دار در قبال تعهد از سوی خریداران داخلی و سایر خدمات توسط این بانک انجام می‌شود و خوشبختانه عملکرد خوبی در این زمینه دارد.


عضو هیأت مدیره بیان داشت: محور فعالیت‌های حوزه‌های اعتباری توجه به عدم ایجاد معوقات بانکی و وصول مطالبات است. درواقع اقدام های مؤثر در حوزه اعتباری از ایجاد مطالبات جدید جلوگیری کرده و با مدیریت صحیح، زمینه وصول مطالبات گذشته نیز به خوبی مهیا می‌شود. بطوریکه مطالبات بانک طی یک‌سال اخیر ۴ درصد کاهش یافته که امیدواریم تا پایان سال جاری این نسبت تک رقمی شود. البته همه اینها ناشی از پیگیری وصول مطالبات و پیگیری پرونده‌ها و درخواست های اعتباری است. بطوریکه در همین راستا دستورالعمل‌ها و رویه‌ها با محوریت فعالیت‌ها در دو بخش شامل؛ ارائه خدمات جدید و تهیه دستورالعمل‌ها و رویه‌های جدید انجام شد تا بتوانیم خدمات جدید را بصورت شفاف و مشخص به واحدهای مربوطه اعلام کنیم. اصلاح رویه‌های موجود درخصوص سامانه نرم‌افزار جدید بانک نیز از الزاماتی بود که به خوبی انجام شده است.


فلاح‌فر اظهارداشت: بطورکلی خدمات نوین، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت توسعه فراز اعتماد، اپلیکیشن موبایلی سکه همراه، یارا کارت و بسیاری از خدمات نوین دیگر ازجمله اقداماتی است که برای حفظ مشتریان و درآمدزائی آنان در دستور کار بانک قرار گرفته است. بطورکلی باید بتوانیم در حفظ مشتریان و به نوعی وصل کردن آنان به بازار سرمایه مثمرثمر باشیم یعنی مدیریت منابع مشتریان را به‌خوبی انجام دهیم.


وی تجمیع و یکپارچه‌سازی نرم افزارهای بانک را جزو ضرورت‌های اجتناب ناپذیر بانک برشمرد و بیان داشت: ظرفیت‌های بسیار خوب پست بانک ایران و خدمات متنوع این نرم‌افزار عملاً فضای مناسبی را برای رقابت بانک با سایر بانک‌ها فراهم نموده است.


فلاح‌فر درپایان تأکید کرد: اکثر دستگاه‌هائی که درمناطق روستائی خدمت‌رسانی می‌کنند از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌خوبی به ظرفیت‌ها و امکانات پست‌ بانک آگاهی دارند و با توجه به این ظرفیت‌ها و خدمات ویژه می‌توانیم سهم خود را از شبکه بانکی افزایش دهیم. البته این مهم با همراهی همه‌جانبه، افزایش ظرفیت علمی و تخصصی مجموعه و توجه به شرایط اقتصادی و بانکی کشور، نظارت درست و افزایش دانش و تلاش بیشتر میسر خواهد بود تا بتوانیم با جهش قابل توجهی بعنوان گسترده‌ترین خرده بانکدار کشور سهم خوبی از شبکه بانکی را به خود اختصاص دهیم.


برچسب ها: تسهیلات پست بانک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر