25 آذر 1396 - 08:50
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

اجرای اقتصاد مقاومتی با «کارآفرینی اجتماعی رسالت»

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت اعلام کرد: ایجاد کسب و کارهای خانگی به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت ها در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این بانک با مدل «کارآفرینی اجتماعی رسالت» اجرا شده است.
کد خبر : ۷۸۹۹۸
حسین زاده

 محمدحسین حسین زاده در گفتگو با ایبِنا اظهارداشت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی با همکاری چند نهاد از جمله دانشگاه صنعتی شریف، انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی و مرکز اعتبار سنجی «مرآت» و گروه توسعه کارآفرینی ثمین، شبکه ای به نام «کارآفرینی اجتماعی رسالت» در این بانک ایجاد شده است.


مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت اعلام کرد: در همین راستا و در گام نخست با توجه به اینکه استان کرمان به عنوان یکی از ۳ استان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعیین شده، بانک قرض الحسنه رسالت مسئولیت معین اقتصاد مقاومتی یک شهر کوچک به نام گلباف در حاشیه کویر را بر عهده گرفته و با همکاری نهادها، توسعه کسب و کارهای خانگی در این شهر پیاده سازی شده به طوری که در حال حاضر این روش به یک مدل تبدیل شده و زنجیره ارزش سایر کسب و کار را نیز مدیریت می کند.


پیاده سازی مدل در سه استان دیگر


وی درباره فرایند این مدل گفت: بانک قرض الحسنه رسالت بستر مالی این کسب و کارها را مدیریت می کند و هر کدام از اعضای شبکه مسئولیت خود را انجام می دهند. در حال حاضر بعد از یکسال از آغاز به کار این مدل از کسب و کار، علاوه بر اینکه بیش از ۱۵۰ شغل خانگی مستقیم ایجاد شده این الگو در حال توسعه به سایر نقاط کشور از جمله در استان های خوزستان، مازندران، خراسان رضوی و ... است.


مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه افزود: این هدف به عنوان یکی از فعالیت های نظام بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی بانک قرض الحسنه رسالت آغاز و توسعه پیدا کرده است. حسین زاده اظهارداشت: بر اساس آمارها به ازای ایجاد یک شغل مستقیم در این مدل، حداقل دو شغل غیر مستقیم هم ایجاد شده تا دایره گسترده تری از کارآفرینی در این مدل از کسب و کارها ایجاد شود.


ایجاد ۵۰۰ شغل در چهار سال


مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت اظهارداشت: قصد داریم تا ظرف چهار سال آینده و با همکاری استانداری کرمان، ۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد کنیم و اگر این عدد محقق شود عملا ظرفیت نیروی انسانی بیکار در شهر مورد اشاره اشباع خواهد شد.


حسین زاده افزود: در این میان این نکته خیلی مهم است که در این مدل کسب و کار هیچ هزینه ای برای دولت و نهادهای دولتی ایجاد نمی شود و بخش خصوصی همه فعالیت ها را مدیریت و هدایت می کند.


دو شعار کارآفرینی اجتماعی بانک رسالت


مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت به دو شعار این بانک در راستای کارآفرینی اجتماعی بانک اشاره کرد و گفت: دو شعار اصلی این مدل، «هر خانه یک کارخانه» و «پول کار نمی سازد، کار پول می سازد» تعیین شده تا بر اساس این فرهنگ سازی، بدانیم قرار نیست با پمپاژ پول شغل ایجاد شود بلکه باید کار ایجاد شود تا پول ساخته شود و این مهم ترین هدف الگوی کارآفرینی اجتماعی در بانک قرض الحسنه رسالت است.


وی در انتهای گفتگو با ایبِنا افزود: برای تحقق اهداف بیشتر در حوزه اقتصاد مقاومتی با نهادهای همانند بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی و ... همکاری هایی در حال آغاز شدن است تا بانک قرض الحسنه رسالت سهم بیشتری را بر اساس شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده را برعهده بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر