24 آذر 1396 - 13:25
از طریق پست بانک؛

­اختصاص ۳ هزار میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به روستاها

مدیر عامل پست بانک از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی توسعه جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خبر داد.
کد خبر : ۷۹۰۰۰
پست بانک

به گزارش ایبِنا و به نقل ازاز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، خسرو فرحی در گردهمایی مدیران، کارشناسان اعتباری و امور باجه های بانک، در تشریح نقش موثر این بانک در اجرای طرح اشتغالزایی روستایی گفت: این طرح موجب رونق اقتصادی مناطق روستایی و کم برخوردار در راستای نقش این بانک بعنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT می شود.


وی ظرفیت ذاتی این بانک را کمک به توسعه اقتصاد کشور با نگاه ویژه به اشتغالزایی حوزه ICT و شهرهای کوچک دانست و افزود: گردش منابع و ماندگاری آن کمک بسیار مناسبی برای تقویت شاخص های بانکی از جمله اعتبارات است که آینده بانک را تضمین می کند.


فرحی با اشاره به عاملیت پست بانک بعنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی و تخصیص اعتباری در حدود ۳۰هزار میلیارد ریال به این بانک در مرحله اول، گفت: در مرحله بعدی تخصیص اعتبارات صندوق مذکور به این بانک براساس عملکرد آن در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از منابع تخصیصی مرحله اول خواهد بود که در عملیاتی کردن این مهم باید تلاش مضاعف کنیم.


مدیرعامل پست بانک ایران افزود: با توجه به گستردگی باجه های این بانک در سطح کشور و شناخت فعالیت اقتصادی روستاها باید حجم قابل توجهی از طرح های روستایی را به سمت این باجه ها و کارگروه های مربوطه جهت دریافت تسهیلات و حمایت مالی هدایت کرد.


وی در پایان با اشاره به قرارداد منعقده پست بانک ایران با معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاری عاملیت تسهیلات معادن کوچک کشور، افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت به ماهیت تخصصی و توسعه ای این بانک و عاملیت بانکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق توسعه ملی باید جایگاه خود در توسعه اقتصادی کشور و شبکه بانکی را تثبیت کنیم.


برچسب ها: تسهیلات پست بانک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر