27 آذر 1396 - 10:45
در ۷ ماهه ابتدای سال جاری؛

درآمد مالیاتی دولت به ۵۲۶.۴ هزار میلیارد ریال رسید

۵۲۶.۴ هزار میلیارد ریال از مجموع ۶۸۹.۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی مصوب در هفت ماهه ابتدای سال جاری محقق شد.
کد خبر : ۷۹۱۵۷
مالیات

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی گزارش بانک مرکزی در زمینه وضعیت درآمدهای مالیاتی دولت در هفت ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که از ۶۸۹.۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی مصوب، ۵۲۶.۴ هزار میلیارد ریال محقق شده و میزان رشد آن نیز ۲.۷ درصد است.


بر پایه این گزارش، کل درآمد مالیاتی مصوب در سال جاری به میزان ۱۱۶۴.۶ هزار میلیارد ریال است. میزان مالیات مصوب اشخاص حقوقی در دوره مورد بررسی ۲۱۷.۱ هزار میلیارد ریال بوده که ۱۵۶.۵ هزار میلیارد ریال آن محقق شده و در این بخش ۱۲.۵ درصد رشد منفی وجود دارد.


همچنین از ۱۰۲ هزار میلیاد ریال درآمد مصوب مالیاتی در بخش مالیات بر درآمدها نیز ۸۹.۷ هزار میلیارد ریال محقق شده و در این بخش ۷ درصد رشد وجود دارد. میزان مصوب مالیات بر ثروت در هفت ماهه ابتدایی سال جاری ۱۷.۵ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان، ۱۵.۱ هزار میلیارد ریال محقق شده و ۴.۵ درصد رشد در این بخش مشاهده می‌شود.


مجموع مالیات‌های مستقیم مصوب شده در دوره زمانی هفت ماه ابتدای سال جاری، ۳۳۶.۶ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان ۲۶۱.۳ هزار میلیارد ریال محقق شد و رشد آن منفی ۵.۷ درصد است.


میزان مالیات بر واردات تصویب شده نیز تا پایان مهرماه سال جاری، ۱۰۲.۹ هزار میلیارد ریال بود که ۵۴.۸ هزار میلیارد ریال محقق شد و ۱۱ درصد رشد نشان می دهد. این گزارش حاکی است، ۲۴۹.۷ هزار میلیارد ریال مالیات بر کالاها و خدمات در دوره زمانی مورد بررسی تصویب شده و از این میزان، ۲۱۰.۳ هزار میلیارد ریال محقق شد و ۱۳.۱ درصد رشد داشته است.


جمع مالیات‌های غیرمستقیم مصوب در هفت ماهه ابتدای سال جاری، ۳۵۲.۶ هزار میلیارد ریال بوده که ۲۶۵.۱ هزار میلیارد ریال آن محقق شد و در این بخش نیز ۵.۶ درصد رشد به ثبت رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر