دیدگاه مدیران عامل بانک‌های مطرح جهان درباره بیت کوین

مدیران عامل بانک‌های سرشناس جهان دیدگاه‌های خود را در مورد سرمایه‌گذاری در بیت کوین مطرح کرده‌اند که می‌توان آنها را به دو دسته کلی موافق و مخالف تقسیم کرد.
کد خبر : ۷۹۱۵۸
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از فاینانشال تایمز، بانک گلمن ساچ آمریکا اعلام کرد: خریداران طلا و بیت کوین دو گروه متفاوت هستند؛ ضمن اینکه بیت کوین در حال جذب بیشتر سرمایه گذاران بی بانک به نسبت طلا است. بانک گلمن ساچ اعلام کرد: بیش از ۴ سال است که صندوق داد و ستد طلا در بالاترین سطح خود قرار دارد و دلیلی هم برای خروج گسترده طلا از آن وجود ندارد.


کارشناسان این بانک آمریکایی بر این باورند که بیت کوین به دلیل فقدان نقدینگی و نوسان بالایی که دارد، سرمایه گذاری خوبی برای تجاری است که به دنبال سودهای روزانه هستند؛ در حالی که این ویژگی ها آن دسته از سرمایه گذارانی که دارای چشم انداز بلندمدت هستند را جذب نمی کند و ثبات قیمت طلا برای آنها مطلوب است.  


البته مدیر عامل بیت گلمن ساچ گفت: جهانی را می بینم که در آن بیت کوین یک نوع پول رایج است؛ در حالیک ه مدیر عامل بانک جی پی مورگان آمریکا به شدت تاجرانی را که به خرید بیت کوین روی آورده اند را مورد نقد و شماتت قرار می دهد. مدیر عامل گلمن ساچ گفت: سرمایه گذاری در بیت کوین انجام نداده ام؛ اما آن را هم ناچیز تلقی نمی کنم و این دلیلی است که اعلام می کنم که نظرم در مورد بیت کوین باز است.


از سویی دیگر مدیر عامل بانک کردیت سوییس گفت: بیت کوین یک حباب سرمایه گذاری پُرمخاطره است و تنها دلیلی که امروز بیت کوین خرید و فروش می شود، کسب سود است و این تعریف دقیقی از سرمایه گذاری پُرمخاطره و تعریف درستی از وجود حباب در بازار سرمایه است. وی تصریح کرد: با توجه به شواهد تاریخی، چنین سرمایه گذاری پُرمخاطره ای به ندرت منجر به پایان خوشی می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر