28 آذر 1396 - 08:59

فقط ۲۰ درصد بودجه‌ عمرانی ۶ ماه اول سال تخصیص یافت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اینکه در ۶ ماه اول سال جاری حداکثر حدود ۲۰ درصد از بودجه‌های عمرانی تخصیص یافته است، گفت: وضعیت جذب اعتبارات عمرانی در کشور نسبت به سال‌های قبل مناسب نیست.
کد خبر : ۷۹۱۹۸
پول

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره میزان تخصیص بودجه در سال ۹۶ گفت: باید توجه داشت به دلیل اینکه سال به پایان نرسیده نمی توان درباره میزان تخصیص بودجه در سال جاری اظهارنظر کرد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۶ ماه اول سال جاری حداکثر حدود ۲۰ درصد از بودجه های عمرانی تخصیص یافته است که رقم قابل قبولی نیست. پورابراهیمی داورانی افزود: به طور متوسط نقدینگی پرداخت شده در ۶ ماه اول سال جاری حدود ۲ درصد بوده که این آمار بیانگر این است وضعیت جذب اعتبارات عمرانی در کشور نسبت به سال های قبل مناسب نیست.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید بودجه واقعی بسته شود و هزینه های دولت کاهش یابد تا کشور با وضعیت مذکور روبرو نشود؛ بنابراین باید تخصیص ها در بخش عمرانی به سرانجام برسد.


انتقاد از وضعیت جذب اعتبارات عمرانی


پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه به طور معمول در پایان سال امکان تخصیص بیشتر بودجه با فضای بهتری فراهم می‌شود، گفت: در نحوه جذب بودجه اشکال وجود دارد، به طور مثال در استان های سردسیر کشور، باید اعتبارات عمرانی در ۶ ماه اول سال جذب شود چرا که در فصل سرما امکان انجام کارهای عمرانی کم است.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر میزان اعتبارات عمرانی بیشتری در نظر گرفته شده و تخصیص پیدا کند و جذب و اجرایی شود در خروج از رکود اقتصادی نقش دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر