انتقال بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری بیمه ایران از ایران معین

بیمه ایران در حالی که از سال ۱۳۹۲ مصوب کرده بود تا بیمه های عمر و سرمایه گذاری آن به بیمه ایران معین منتقل شود، اما بار دیگر قصد دارد این بیمه نامه ها را به شرکت اصلی بازگرداند.
کد خبر : ۷۹۳۰۴
بیمه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در سال ۱۳۹۲ براساس تصمیمی که شرکت سهامی بیمه ایران گرفت، مقرر شد تا بیمه های عمر و سرمایه گذاری این شرکت به بیمه ایران معین که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت دارد، متمرکز شود.


این موضوع باعث شد تا منابع بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه ایران در شرکتی خارج از شرکت اصلی ذخیره شده و برای پرداخت خسارت های رشته های دیگر هزینه نشود. با این حال در روزهای اخیر این شرکت بار دیگر تصمیم گرفته تا بیمه های عمر و سرمایه گذاری خود را به بیمه ایران بازگرداند.


این در حالی است که بیمه مرکزی تاکید دارد شرکت های بیمه به طور کامل منابع بیمه های زندگی خود را از غیرزندگی جدا کنند و حتی آمادگی دارد تا به شرکت ها برای تاسیس شرکت های تخصصی در زمینه بیمه های زندگی مجوز بدهد.


بازگرداندن منابع بیمه های عمر و سرمایه گذاری به بیمه ایران این نگرانی را به وجود می آورد که این شرکت بخواهد خسارت های رشته های دیگر از جمله ثالث را از محل منابع بیمه های زندگی خود تامین کند.


همچنین این احتمال وجود دارد که نمایندگان فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری با این انتقال انگیزه خود را از دست بدهند. از سوی دیگر احتمال بازخرید بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری بیمه ایران با بازگرداندن به این شرکت که در ۲ سال اخیر سطح توانگری اش به ۴ تنزل یافته، وجود دارد.


در صورتی که بیمه ایران نتواند منابع حاصل از بیمه های عمر و سرمایه گذاری خود را بدرستی مدیریت کند، به طور حتم طی سال های آینده آسیب جدی خواهد دید. به نظر می رسد که این تصمیم به نفع شرکت بیمه ایران، بیمه ایران معین، نمایندگان فروش و در نهایت بیمه گذران نباشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر