بورس شانگهای بزودی میزبان معاملات آتی نفت به یوآن می‌شود

قراردادهای آتی نفت در بورس شانگهای تا پایان سال جاری میلادی یا ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی از دلار به یوآن تغییر پیدا می کند.
کد خبر : ۷۹۳۴۰
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه های محلی چین گزارش دادند که ممکن است چین قرار دادهای آتی نفتی را در بورس شانگهای تا قبل از پایان سال جاری میلادی یا در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی با یوآن انجام دهد؛ این در حالی است که در معاملات فعلی قراردادهای آتی نفت در این بورس از دلار استفاده می شود. بسیاری از تجار و تحلیل گران اقتصادی بر این باور هستند که انجام قراردادها با یوآن می تواند قیمت گذاری بازار کالای فعلی که با دلار انجام می گیرد را به چالش کشاند.



همچنین پیش از این بورس شانگهای ۵ آزمایش را بر روی قرار دادهای جدید به یوآن انجام داده است. از سویی دیگر کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که انجام معاملات آتی نفت به یوآن در شانگهای به منظور رقابت با دو شاخص فعلی قراردادهای نفتی برنت و وست تگزاس اینترمیدیت که به دلار انجام می گیرند، زمان خواهد برد. البته تاکنون شرکت های نفتی مانند ایکسون، رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم، شورون، توتال و کمیسیون رگولاتوری بورس چین در این مورد اظهار نظر نکرده اند.


به گفته برخی از فعالان بورس شانگهای، عزم بورس چین برای قرار دادن قراردادهای آتی نفت به یوآن اینبار بسیار جدی شده است. همچنین گفته می شود که تجارت نفت به غیر دلار ممکن است بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار بشکه در روز را به خود اختصاص دهد. بر پایه این گزارش، چین بعد از آمریکا به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است و تقریبا ۲۰ درصد از سهم معاملات جهانی نفت را در اختیار دارد.



برچسب ها: دلار یوآن نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر