بانک آمریکا ۲۲ میلیارد دلار از دارایی‌های قزاقستان را بلوکه کرد

یک بانک آمریکایی مستقر در نیویورک به دنبال بالا گرفتن اختلاف حقوقی میان صندوق ملی قزاقستان با یک تاجر اهل مولداوی، ۲ میلیارد دلار از دارایی های این کشور را بلوکه کرد.
کد خبر : ۷۹۳۹۲
قزاقستان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک نیویورک ملون آمریکا ۲۲ میلیارد دلار از دارایی های متعلق به کشور قزاقستان را فریز کرد. این تصمیم به دنبال تنظیم دادخواستی از سوی یک تاجار اهل مولداوی علیه قزاقستان اعمال شده است.


پول های بلوکه شده مربوط به صندوق ملی قزاقستان است که از طریق فروش نفت این کشور به دست آمده است. این تاجر اهل مولداوی، سال ها است که درگیر یک اختلاف حقوقی با قزاقستان است.


همچنین این تاجر در صنعت نفت و گاز قزاقستان سرمایه گذاری کرده و ادعا می کند که دولت قزاقستان او را مجبور کرده تا دارایی های خود را به قیمت ارزان بفروشد؛ در حالی که دولت قزاقستان چنین ادعایی را رد کرده است.


در ماه اکتبر سال جاری میلادی دولت قزاقستان دادخواستی را علیه شرکت این تاجر اهل مولداوی در دادگاه واشنگتن تنظیم کرده بود که به دنبال ارجاع آن به دادگاه بین المللی حکمیت، در نهایت دادگاه رای به پرداخت تقریبا ۵۰۰ میلیون دلار به تاجر مولداوی بود.


بر پایه این گزارش، قزاقستان به عنوان پنجاه و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان با میزان ۱۳۷ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی در سال است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر