تاثیر لایحه ۱.۵ تریلیون دلاری کاهش مالیاتی:

صعود شاخص‌ها در بورس وال استریت

شاخص اکثر بورس ها در آستانه تعطیلات سال نو میلادی اندکی نوسان را به ثبت رساندند اما در وال استریت رشد شاخص ها، هیجان معامله گران را بیشتر کرد.
کد خبر : ۷۹۴۲۷
وال استریت

به گزارش ایبِنا، به نقل از ایسنا، بورس وال استریت علی رغم افتی نامحسوس، در مجموع معاملات هفتگی روند صعودی چشمگیری را پس از تصویب لایحه ۱.۵ تریلیون دلاری کاهش مالیاتی توسط کنگره آمریکا و امضای آن توسط دونالد ترامپ- رئیس جمهور این کشور به ثبت رساند.


از سویی دیگر، ‌ بازارهای سهام جهانی طی هفته ای که گذشت پس از تصویب لایحه مالیاتی در مجلس سنا و کنگره که اکثریت آن در دست جمهوری خواهان است، رشد خوبی را تجربه کردند. افزون بر این، در معاملات روز جمعه نیز، شاخص «داو جونز اینداستریال اوریج» با ۲۸.۲۳ واحد کاهش معادل ۰.۱۱ درصد به ۲۴۷۵۴.۰۶ واحد رسید.


کاهش شاخص اس اند پی ۵۰۰


همچنین شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۲۳ واحد کاهش معادل ۰.۰۰۵ درصد به ۲۶۸۳.۳۴ واحد رسید و شاخص «نزدک کامپوزیت» با کاهش ۵.۴۰ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به ۶۹۵۹.۹۶ واحد رسید. طی هفته گذشته، شاخص «اس اند پی ۵۰۰» در مجموع ۰.۲۹ درصد، شاخص «داو جونز» ۰.۴۲ درصد و شاخص «نزدک» ۰.۳۴ درصد رشد داشتند. هر یک یورو با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۱۸۵۸ دلار رسید. با این حال ارزش یورو امسال بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است که بهترین عملکرد این ارز طی ۱۴ سال اخیر به شمار میرود.


افت شدید بورس اسپانیا


در عین حال بازارهای سهام اسپانیایی در بین بزرگ ترین بازندگان معاملات هفته گذشته بودند و شاخص ها در این بورس با کاهش مواجه شد و همین مساله ای این انتظار تحلیل گران را تایید کرد که اثر هرگونه تغییر در وضعیت کاتالونیا، غالبا محدود به اسپانیا خواهد بود.


بازده اوراق خزانه آمریکا که پس از تصویب لایحه مالیاتی به بالاترین سطح خود طی ۹ ماه اخیر رسیده بود، به دنبال توقف فعالیت های سرمایه گذاران قبل از کریسمس و پیش از عرضه هفته آینده اوراق قرضه کوتاه مدت و میان مدت دولتی، اندکی افزایش یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر