03 دی 1396 - 14:19
در آبان ماه ۹۶ ،

بررسی عملکرد شرکت‌های پرداخت در تعداد و مبلغ تراکنش‌ها

بیشترین اختلاف سهم تعدادی تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی و موبایلی در سپ‌وبیشترین رشد در تعداد تراکنش‌های اینترنتی در تاپ وبیشترین افزایش ریالی تراکنش های اینترنتی درآبان ۹۶، در "به پرداخت ملت" رخ داد.
کد خبر : ۷۹۴۷۷
دستگاه پوز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شرکت به پرداخت با سهم ۲۱.۶۷ درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۲۸.۴۹ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها با حفظ جایگاه خود همچنان بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست تعداد و مبلغ تراکنش‌ها قرارگرفته است.


شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز با سهم ۱۷.۵۳ درصدی از تعداد تراکنش‌ها در جایگاه دوم و با سهم ۱۲.۴۱ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها در جایگاه سوم قرارگرفته است.


بر اساس این گزارش، شرکت آسان پرداخت پرشین با سهم ۱۵.۳۸ درصدی در تعداد تراکنش‌ها در رتبه سوم قرار دارد درصورتی‌که با سهم ۸.۴۰ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها در جایگاه ششم قرار دارد.


شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز با سهم ۱۳.۵۹ درصدی از مبلغ تراکنش جایگاه دوم در این بخش را به خود اختصاص داده درصورتی‌که در شاخص تعداد تراکنش‌ها با سهم ۸.۲۰ درصدی در جایگاه پنجم قرار دارد که به معنای این است که میانگین مبلغ تراکنش‌های این شرکت به نسبت دو شرکت دیگر از ارزش ریالی بیشتری برخوردار بوده است.



                                                              




افزایش ۰.۳۱ درصدی تعداد تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی سپ


بر اساس آمار در آبان ماه به‌صورت تقریبی بر میزان تراکنش‌های کارت‌خوان‌های فروشگاهی تمامی شرکت‌های PSP افزوده‌شده است و در این ماه همچنان شرکت به پرداخت ملت با پوشش ۲۴.۰۲ درصدی و کاهش ۰.۲۵ درصدی نسبت به ماه گذشته در این بخش در جایگاه اول قرار دارد.


شرکت پرداخت الکترونیک سامان، با افزایش ۰.۳۱ درصدی نسبت به مهرماه در تعداد تراکنش‌های کارت‌خوان فروشگاهی در جایگاه دوم قرار دارد و همچنین شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان و آسان پرداخت پرشین به ترتیب با سهم ۱۳.۵۹ و ۱۳.۰۶ در جایگاه سوم و چهارم در این بخش قرارگرفته‌اند.


رشد ۳.۱۸ درصدی تاپ در تعداد تراکنش های اینترنتی


در حوزه تراکنش‌های اینترنتی در آبان ماه، رفتارهای مختلفی از سوی شرکت‌های مشاهده می‌شود که در کل موجب رشد بیش از ۲ درصدی در کل تراکنش‌های این بخش نسبت به ماه گذشته شده است. در این ماه همانند چندین ماه گذشته شرکت پرداخت الکترونیک سامان با رشد ۱.۱۱ درصدی نسبت به ماه گذشته با کسب ۳۰.۴۴ درصد از بازار تراکنش‌های اینترنتی، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. شرکت به پرداخت ملت نیز با سهم ۱۹.۴۱ درصدی و کاهش ۰.۰۷ درصدی نسبت به ماه گذشته در جایگاه دوم قرار دارد.


همچنین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با رشد قابل‌توجه ۳.۱۸ درصدی در تعداد تراکنش‌های اینترنتی نسبت به مهرماه در این ماه به ۱۸.۵۲ درصد رسیده و رتبه سوم را به خود اختصاص داده و شرکت آسان پرداخت پرشین با سهم ۱۰.۶۲ و پرداخت الکترونیک سداد با سهم ۱.۴۰ به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.


سپ رکوردار بیشترین رشد تعداد تراکنش های موبایلی


تعداد تراکنش‌های موبایلی نیز در آبان ماه ۹۶ با رشد بیش از ۲ درصد مواجه بوده است و شرکت آسان پرداخت پرشین با کاهش ۰.۱۷ درصدی همچنان در جایگاه نخست قرار دارد. همچنین شرکت پرداخت نوین آرین با کاهش ۰.۳۹ درصدی نسبت به ماه گذشته ۲۹.۶۹ درصد سهم بازار را به خود اختصاص و در جایگاه دوم قرارگرفته است. در این ماه شرکت پرداخت الکترونیک سامان با بیشترین رشد که ۱.۲۴ درصدی نسبت به مهرماه است، ۲۰.۹۵ درصد سهم این بازار را در دست گرفته و در رتبه سوم را کسب کرده است.



بر اساس آمار، بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی در تراکنش‌های دو ابزار کارت‌خوان فروشگاهی با رشد ۰.۳۱ درصدی و موبایلی با رشد ۱.۲۴ درصدی در آبان ماه ۹۶ نسبت به مهرماه در شرکت پرداخت الکترونیک سامان رخ‌داده است و همچنین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز با رشد ۳.۱۸ درصدی در تعداد تراکنش‌های اینترنتی مواجه شده است.


سپ رکوردار بیشترین افزایش ریالی تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی


شرکت‌ها در آبان ماه در ارزش ریالی تراکنش‌های ابزار کارت‌خوان فروشگاهی خود رفتارهای مختلفی از خود نشان داده‌اند. شرکت به پرداخت با بیشترین کاهش که ۰.۲۹ درصد نسبت به مهرماه است، همچنان با پوشش ۲۷.۳۴ درصدی در ارزش ریالی این بخش بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. کارت اعتباری ایران کیش نیز با کاهش ۰.۲۲ درصدی نسبت به مهرماه با پوشش ۱۴.۴۷ درصدی و شرکت پرداخت الکترونیک سامان با بیشترین افزایش نسبت به ماه گذشته که ۰.۵۷ درصد است ۱۱.۷۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته اند.


به پرداخت رکودار بیشترین افزایش ریالی ابزار پذیرش اینترنتی


بنا بر آمار آبان ماه، شرکت به پرداخت ملت همچنان بیشترین سهم مبلغی تراکنش‌ها در ابزار پذیرش اینترنتی را با پوشش ۴۵.۱۴ درصدی دارد که با بیشترین افزایش نسبت به ماه گذشته، با رشد ۵.۰۵ درصدی مواجه شده است. شرکت پرداخت الکترونیک سامان با رشد ۰.۲۱ درصدی نسبت به ماه گذشته ۱۳.۷۴ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم قرار دارد و شرکت پرداخت الکترونیک سداد علی رغم کاهش ۲.۸۴ درصدی نسبت به ماه گذشته با پوشش ۱۳.۷۴ درصدی رتبه سوم ارزش ریالی تراکنش‌های اینترنتی در آبان ماه را به خود اختصاص داده است. فن آوا کارت نیز با بیشترین کاهش نسبت به ماه گذشته که ۲.۹۱ درصد است در آبان ماه تنها ۱.۲۱ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است.


سهم ۴۳.۱۶ درصدی آسان پرداخت از مبلغ تراکنش های موبایلی


شرکت آسان پرداخت پرشین در آبان ماه ۹۶، همانند ماه‌های گذشته با سهمی معادل ۴۳.۱۶ و روند افزایشی بخش قابل‌توجهی از بازار مبلغ تراکنش‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. همچنین شرکت پرداخت نوین آرین نیز با روند افزایشی نسبت به ماه گذشته با پوشش ۲۳.۲۵ درصد و شرکت پرداخت الکترونیک سامان با روند کاهشی با پوشش ۲۰.۵۴ درصدی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این بازار قرار گفتند. همچنین بیشترین افزایش مبلغی تراکنش‌های موبایلی در شرکت به پرداخت و بالاترین کاهش در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان رخ‌داده است.




آمار جدول فوق نشان‌دهنده این است که شرکت به پرداخت همچنان بیشترین سهم مبلغ بازار کارت‌خوان‌های فروشگاهی و ابزار پذیرش اینترنتی را به خود اختصاص داده و شرکت آسان پرداخت پرشین نیز همانند ماه‌های گذشته بیشترین سهم مبلغ تراکنش‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. همچنین بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های آبان ماه در ابزار کارت‌خوان فروشگاهی با رشد ۰.۵۷ درصد به شرکت پرداخت الکترونیک سامان تعلق داشته و بیشترین رشد مبلغی تراکنش‌های موبایلی از آن شرکت به پرداخت ملت بوده است.



ارسال‌ نظر
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
۰
چرا تعداد تراکنش در آسان پرداخت کم شده دو مورد انتقال دیگه جواب نمیده مشکل از کجاست؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر