03 دی 1396 - 14:20
بانک مسکن اعلام کرد؛

تدوین طرح بانکداری شرکتی ویژه فعالان بخش مسکن و ساختمان

بانک مسکن طرحی را تحت عنوان "بانکداری شرکتی ویژه فعالین بخش مسکن و ساختمان" به عنوان یک سبد از محصولات بانکی، ایجاد انگیزه و جذابیت برای سازندگان مسکن تنظیم کرد.
کد خبر : ۷۹۴۷۸
بانک مسکن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، بنا به نظر کارشناسان بانک و نتایج حاصل از بررسی های قبلی، فعالان بخش مسکن و ساختمان متشکل از مجامع صنفی، اتحادیه ها و سازمان های مرتبط با بخش مسکن - سازندگان صنعت ساختمان - تولید کنندگان و واردکنندگان مصالح ساختمانی - فروشندگان مصالح و تجهیزات - مهندسان، مشاورین املاک و سایر فعالان بخش مسکن هستند.


در بسته حاضر، تسهیلات وخدمات ویژه در قالب بانکداری شرکتی (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) در راستای جذب سـازندگان مسکن به منظور اجرا در ۱۱ شعبه منتخب تهران (مستقل مرکزی، سعادت آباد، ونک، میرداماد) و شعب مرکزی مشهد، اصفهان، تبریز، شـیراز، کرج، اهواز و اراک ارائه شده است.


سازندگان مسکن که به عنوان مشتریان بانکداری شرکتی انتخاب شده اند، می توانند از تسهیلات از قبیل تسهیلات جهت احداث و تکمیل واحدهای مسکونی، انتقال سهم الشرکه تسهیلات اعطایی به تسهیلات گیرندگان و یا خریداران واحدهای احداثی، تسهیلات جهت خرید دفتر کار و تجهیزات مربوطه، تسهیلات جهت تامین سرمایه ثابت، تسهیلات جهت تامین سرمایه در گردش، خدمات و محصولات بانکی (ارائه خدمات حساب امانی، صدور انواع ضمانت نامه ها و گشایش اعتبار اسنادی ارزی، ارائه خدمات طرح تضمین معاملات نسیه، ارائه خدمات مالی از طریق بازار سرمایه، ارائه خدمات مشاوره ای، ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و ...) بهره مند شوند.


اعطای تسهیلات مشارکت مدنی جهت احداث واحدهای مسکونی به مشتریان بانکداری شرکتی به روش های سنتی، صنعتی و فناوری های نوین و انتقال تکنولوژی است. منظور از مجتمع سازی احداث حداقل ۱۵ واحد در شهر تهران و ۱۰ واحد در سایر شهرها و منظوراز پروژه‌های انبوه‌سازی پروژه‌هایی است که تعداد واحدهای مسکونی مندرج در پروانه ساخت آن در تهران حداقل ۸۰ واحد، در شهرهای بالای دویست هزار نفر جمعیت حداقل ۲۵ واحد و در سایر شهرها حداقل ۱۰ واحد مسکونی است.


بانک مسکن امیدوار است در آینده نزدیک با طراحی چنین محصولی و بهره مندی از سایر ابزارها و نهادهای تامین مالی این بانک بتواند در راستای ارائه خدمات مالی در حوزه مسکن و ساختمان بیش از گذشته موثر واقع شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر