نقض قوانین ضد پولشویی سوییس در بزرگترین بانک آمریکا

بانک «جی پی مورگان چیس» به دلیل عدم رعایت قوانین ضد پولشویی دولت سوییس به نقض شدید مقررات ضد پولشویی در سوییس متهم شد.
کد خبر : ۷۹۵۴۳
جی پی مورگان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از نیویورک تایمز، رگولاتور مالی سوییس اعلام کرد، جی پی مورگان، بزرگترین بانک آمریکا به لحاظ دارایی، قوانین ضد پولشویی سوییس را به شدت نقض کرده است. این بانک آمریکایی با انجام تراکنش های کامل با صندوق سرمایه گذاری دولت مالزی که تحت بازجویی در حداقل ۶ کشور جهان است، مرتکب نقض قوانین ضد پولشویی سوییس شده است.


در همین حال مرجع نظارتی بازار مالی سوییس اعلام کرد، زمانیکه یکی بازرسان این نهاد برای بررسی سیاست های پولشویی یکی از بانک های فرعی جی پی مورگان در سوییس به آنجا مراجعه کرد، در بررسی های خود متوجه عدم کافی بودن کنترل های بانکی و نقض شدید قوانین ضد پولشویی سوییس شد.


در همین حال شعبه سوییسی جی پی مورگان به چندین نفر به منظور جابجایی و استفاده صدها میلیون دلار از صندوق سرمایه گذاری دولت مالزی کمک کرده است. البته به دنبال مفقود شدن مبالغ قابل توجهی از این صندوق، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که بیش از ۳ میلیارد دلار از این صندوق توسط یکی از مقامات ارشد مالزیایی در ارتباط با صرف هزنیه زندگی تجملاتی مفقود شده است.


شعبه جی پی مورگان سپس مبالغ را به شرکت دیگری که مرتبط با یکی از مقامات مالزیایی بوده، انتقال داده است. همچنین سخنگوی جی پی مورگان گفت: چند سال پیش مشکل مشابهی در سوییس برای ما اتفاق افتاد که از آن زمان به بعد آموزش را در میان کارمندان خود ارتقاء داده ایم و با اضافه کردن نیروی انسانی به بهبود هر چه بیشتر نظارت و بررسی امور مرتبط با مسائل ضد پولشویی پرداخته ایم.


بر پایه این گزارش، تحقیقات رگولاتور مالی سوییس نشان می دهد که جی پی مورگان پیشگیری کافی از وقوع حوادث مرتبط با پولشویی را نداشته و این بانک باید مقررات ضد پولشویی خود را به طور کامل مورد بازبینی قرار دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر