اعضای اوراسیا و بریکس صاحب ارز رمزنگار می شوند

معاون اول رییس جمهور روسیه گفت: بانک مرکزی روسیه پیشنهاد انتشار ارز رمزنگار مشترک در میان اعضای بریکس و اوراسیا را داده و این موضوع در سال ۲۰۱۸ میلادی کلید خواهد خورد.
کد خبر : ۷۹۷۴۱
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، «اولگا اسکوروبوگاتوف» معاون اول دولت روسیه گفت: بانک مرکزی روسیه پیشنهاد ایجاد ارز دیجیتال مشترک در میان کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) و همچنین اتحادیه اقتصادی اوراسیا را داده است.


این مقام دولتی روسیه گفت: موضوع ایجاد ارز رمزنگار مشترک برای چند کشور بسیار نوید بخش است تا اینکه ارز رمزنگار فقط برای یک کشور خاص ایجاد شود.


«اسکوروبوگاتوف» در نشست وزارت دارایی روسیه گفت: وقتی در یک گردهمایی با حضور نمایندگان کشورهای اقتصادی مختلف شرکت می کنم، همه آنها به این نتیجه رسیده اند که انتشار ارز مجازی برای یک کشور ضرورت ندارد و اول از همه انتشار ارز رمزنگار در سطح چند کشور از جمله بریکس و اوراسیا معنی پیدا می کند و معقول هم است. ارز رمزنگار میان کشورها می تواند معادلی برای تمام پرداخت ها باشد.  


وی تصریح کرد، بحث در مورد ایجاد ارز رمزنگار در میان کشورهای بریکس و اوراسیا در سال ۲۰۱۸ میلادی کلید خواهد خود؛ ضمن اینکه معرفی یک ارز دیجتیال ملی از نقطه نظر اقتصاد کلان، جمعیت... برای ما توجیه نیست.  


بر همین اساس در ماه سپتامبر، رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفته بود که کمیته فاینانس بریکس در حال بحث و گفتگو در مورد ارز مجازی مشترک در میان اعضای خود است. وی به این نکته اشاره کرده بود که ارز رمزنگار در میان کشورهای بریکس می تواند جایگزین دلار و سایر ارزها برای تسویه حساب در میان اعضای بریکس شود.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها