آمار دادوستدهای آذرماه مشخص کرد:

رشد ۲۸ درصدی ارزش معاملات بازار سهام

آمار خرید و فروش سهام در آذرماه ۹۶، نشان می دهد ارزش معاملات بورس ۲۸ درصد افزایش یافت و از ۴۰.۹۴۳ میلیارد ریال به ۵۲.۴۴۶ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۷۹۷۸۵
بورس

به گزارش ایبِنا، طی ۱۹ روز کاری آذر ماه ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با پایان آبان۹۶، ۲۸ درصد افزایش یافت و از ۴۰۹۴۳  میلیارد ریال به ۵۲۴۴۶ میلیارد ریال رسید. بر اساس این گزراش، حجم سهام معامله شده از ۱۸۸۰۳ میلیون سهم به ۲۲۸۱۷ میلیون سهم معادل ۲۱ درصد افزایش یافت.


حجم معاملات


 براساس این گزارش، از ابتدای سال تا پایان آذر ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۸۸۱ میلیون سهم و ۱۹۸۶ میلیارد ریال بوده است. در آذر ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۲۰ درصد در مقایسه با پایان آبان ماه ۹۶ کاهش یافت و از ۱۲۸۲ هزاردفعه به ۱۵۳۴ هزار دفعه بالغ گردید.


افزایش شاخص و ارزش بازار


شاخص بورس در پایان آذر۹۶ در مقایسه با آبان ۹۶، به میزان ۶۷۳۴ واحد برابر با ۶ / ۷ درصد افزایش یافت و از ۸۸۷۷۵ واحد به ۹۵۵۰۹ واحد رسید. ارزش بازار در پایان آذر ماه ۹۶ در مقایسه با پایان آبان۹۶ به میزان ۲۷۴۶۶۶ میلیارد ریال رشد برابر با ۸ درصد افزایش یافت و از ۳۵۴۲۷۲۸ میلیارد ریال به ۳۸۱۷۳۹۴ میلیارد ریال رسید.


معاملات نرمال


براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۲۱۷۹۵ میلیارد ریال و معادل ۴۸ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۲۴۹۱۹ میلیارد ریال و در حدود ۵۵ درصد از کل فروش ها بود.


افزون بر  این، در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۳۱۲۴ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۱ و ۴۴ درصد از ارزش خرید و فروش بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها