ایبِنا بر اساس اطلاعات جدید بررسی کرد،

بازده بورس رکورددار بازارهای مالی

رصد و تحلیل آمار بازده بورس با بازارهای موازی نشان می‌دهد بازده بازار سهام با ۲۷ درصد با وجود افت های روز های اخیر بازهم از بازارهای موازی بیشتر است.
کد خبر : ۷۹۷۹۷
بورس

به گزارش ایبِنا، رصد و تحلیل آمار بازده بورس و بازارهای موازی نشان می دهد که هر چند بازده بازار سهام به ۲۷ درصد رسیده اما افت شاخص در چند روز اخیر باعث رشد بازده طلا در بازارهای موازی شده است.


بازده بورس از ابتدای سال ۹۶ تا به حال به مرز ۲۷ درصد رسیده و این درحالی است که بازده نرخ سود بانکی در حدود ۱۵ درصد و بازده طلا و ارز با وجود رشد اما دارای نوسان است.


این گزارش می افزاید : تازه ترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار و اطلاعات بورس مشخص کرد که شاخص کل بورس از ابتدای سال ۹۶ تا ابتدای دی ماه سال جاری با ۲۰.۷۰۰ واحد صعود، بازدهی  خود را به حدود ۲۷ درصد رسانده است.


در عین حال شاخص بورس در آذرماه امسال ۷.۷ درصد و شاخص فرابورس ۷ درصد افزایش را در تابلوهای آماری به ثبت رسانده است.


بر اساس این گزارش این روند نشان می دهد که میانگین سود سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس از ابتدای سال ۹۶ تاکنون به مرز ۲۷ درصد رسیده که این رقم بیشترین بازده سرمایه گذاری در همه بازارهای سرمایه‌گذاری موازی  است.


کاهش بازدهی بورس درهفته اول دی ماه


افزون بر این، افت شاخص بورس که از هفته گذشته آغاز شده،  بازدهی این بازار را از ۴.۸ به ۲.۵ درصد رساند که درمقایسه با هفته های گذشته، سرمایه گذاران را با تردیدهای تازه تری مواجه کند.


طلا رقیب تازه بورس


در مقابل آمار قیمت ها و بازده سرمایه گذاری در بازارهای موازی نیز نشان می دهد آرام آرام بازدهی سرمایه گذاری در این بازار در حال رشد است به طوری که  در هفته گذشته بازدهی طلای ۱۸ عیار بالاخره توانست با گام هایی بلند ازکاهش بازدهی بورس استفاده کند و بازدهی خود را به بورس برساند تا به رقیب جدی بورس تبدیل شود.


این گزارش می افزاید: بازدهی طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته به ۲.۴ درصد رسید.


رشد اندک سکه و دلار


همچنین سکه امامی نیز در طول هفته گذشته توانست از بازدهی منفی ۲.۲ درصد به بازدهی ۱.۶ درصد مثبت تبدیل شود و این روند در بازار دلار نیز حاکم بود به گونه ای که بازدهی بازار دلار از منفی ۰.۳ درصد در هفته منتهی به هفتم آذرماه به مثبت ۰.۲ درصد در هفته اول دی ماه رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر