کاهش ۱۶۴۹ واحدی نماگر تالار شیشه ای

معاملات بورس امروز با کاهش ۱۶۴۹ واحدی شاخص و رسیدن این نماگر به ۹۵ هزار و ۵۶۱ واحد با تغییر محدوده از کانال ۹۷ هزار واحد به کانال ۹۵ هزار واحدی افت کرد و اوضاع قیمت ها در بازار سهام سراسر منفی بود.
کد خبر : ۷۹۸۱۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، افت شدید شاخص بورس که سنگین ترین ریزش سال ۹۶ را در بازار سهام برای فعالان این بازار رقم زد، باعث غافلگیری سهامداران در تالار شیشه ای برای چهارمین روز معاملاتی متوالی شد تا تقریبا همه روزهای سبز بورس در آخرین ماه پاییز که با رشدهای بی سابقه شاخص همراه بود از ذهن سرمایه گذاران خارج شود.


ریزش اکثر شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی امروز بورس، همه شاخص های اصلی بازار سهام با افت سنگین روبرو شدند. بر این اساس شاخص کل با (۱۶۴۹) واحد افت معادل (۱.۷۰) درصد به ۹۵ هزار و ۵۶۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۵۲۸) واحد ریزش معادل (۱.۷۰) درصد به ۳۰ هزار و ۶۲۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۴۴۱) واحد کاهش معادل (۲.۵۰) درصد به ۱۷ هزار و ۲۲۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۳۳۳) واحد افت، معادل (۲.۵۰) درصد به ۱۲ هزار و ۹۸۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۹۷۰) واحد کاهش، معادل (۱.۸۹) درصد به ۱۰۲ هزار و ۵۱۳ واحد، شاخص بازار اول با (۱۲۵۱) واحد ریزش معادل (۱.۸۱) درصد افت  به ۶۷ هزار و ۷۶۴ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۰۹۰) واحد رشد معادل (۱.۴۹) درصد، به ۲۰۴ هزار و ۱۰۵ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر نماگر


از سویی دیگر امروز اکثر نمادها با فشار سنگین منفی بر شاخص در ریزش بی سابقه این متغییر نقش زیادی را بر عهده داشتند به طوری که ۷ نماد «فولاد با (۱۰۶) واحد، رمپنا با (۹۶)، تاپیکو با (۷۷) واحد، فارس با (۷۵) واحد، شپنا با (۲۸)، فملی با (۵۲) و فارس با (۴۸) واحد» بیشترین سطح از جو منفی این متغییر را شکل دادند.


سقوط ۴ درصدی شاخص های صنایع


این گزارش می افزاید، امروز همه صنایع تحت تاثیر فضای منفی تالار با شدیدترین ریزش چند ماه اخیر روبرو شدند به گونه ای که حداقل ۴ درصد افت سنگین را به ثبت رساند. بر این اساس شاخص های «کانی غیرفلزی با (۹۳.۱۳) واحد کاهش معادل (۴.۱۱) درصد به ۲ هزار و ۱۷۰ واحد، محصولات کاغذ با (۴۸۹) واحد افت معادل (۴.۱۳) درصد به ۱۱ هزار و ۳۷۰ واحد، خودرو با (۷۱۸) واحد کاهش معادل (۴.۲۱) درصد به ۱۶ هزار و ۳۵۵ واحد، ذغالسنگ با (۶۲) واحد افت معادل (۴.۵۹) درصد به یک هزار و ۲۹۷ واحد، محصولات چوبی با (۲۶۱۰) واحد افت معادل (۴.۸۱) درصد به ۵۱ هزار و ۶۹۵ واحد، فنی مهندسی با (۳۷.۷۵) واحد کاهش معادل (۴.۸۸) درصد به ۷۳۶ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۰۹) واحد افت معادل (۵) درصد به ۲ هزار و ۷۷ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


همچنین طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «داروسازی سبحان آنکولوژی، فرآورده‌های نسوز پارس، بانک کارآفرین، اوراق مرابحه واسط مالی بهمن یکم در نماد صشرق، داروسازی تولیددارو، صنعتی بهپاک، حق تقدم  استفاده نشده بیمه اتکای امین»، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «بیمه تعاون و سرمایه‌گذاری بوعلی»، متوقف شدند.


افزایش و کاهش قیمت ها


افزون بر این، تابلوهای خرید و فروش سهام در تالار شیشه ای امروز نشان داد که قیمت سهام نمادهای «وسینا، فروس، غگل، شپدیس، سقاین، فنورد و وآذر» با رشد قیمت و نمادهای «چکاوه، لپارس، کاذر، خمهر، سکرما، کبافق و پترول» بیشترین کاهش قیمت را برای سهامداران شکل دادند.


این گزارش می افزاید : در معاملات بورس در ۱۲۶ هزار و ۹۴۲ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۹۰۱ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۴۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش به ۳۸۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها