حال بانک های کوچک چینی وخیم است/سختگیری بانک مرکزی علت اصلی

بانک های کوچک چینی به دلیل اعمال سیاست های سختگیرانه بانک مرکزی این کشور سال جدید را با ضرر قابل توجهی شروع کرده اند و انتظار می رود این رویه ادامه داشته باشد.
کد خبر : ۷۹۹۵۱
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک های کوچک چینی سال جدید میلادی را با چالش از ناحیه تنظیم کننده بازار  و سرمایه گذاران شروع کرده اند و انتظار می رود در روزهای آینده درد بیشتری هم به بدنه بانک های کوچک چینی وارد شود.


بانک مرکزی چین در همین حال در روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که موضع خود را در برابر بانک های کوچک سفت و سخت می کند که در حال حاضر این بانک ها از اهداف دولت است تا نسبت بدهی به دارایی آنها در سیستم مالی کاهش پیدا کند.


بانک خلق چین اعلام کرد مکانیزمی را در میان بانک های کوچک راه اندازی خواهد کرد که شرایط دسترسی بانک ها به ذخایر خود در زمان نیاز یعنی جشنوار سال جدید این کشور کمتر شود. قرار است بانک مرکزی چین به بانک های کوچک این کشور اجازه داد تا ۲ نقطه درصد از ذخایر خود را برای مدیریت نقدینگی در آن زمان استفاده کنند.


این در حالی است که بانک های کوچک چینی در حال حاضر منبع اصلی تغذیه پول نقد هستند و قرار است که از این چرخه کنار گذاشته شوند و بطور کل این به نفع درآمد آنها نخواهد بود و بانک های کوچک برای حل مشکل نقدینگی خود باید از بانک های بزرگ تر با نرخ بالاتر پول قرض بگیرند.


بر همین اساس بانک «تیانجینگ» در دو روز اول سال جدید میلادی با ۱۲ درصد کاهش در معاملات خود روبرو شده است که بیشترین سیر نزولی از سال ۲۰۱۶ میلادی به حساب می آید؛ ضمن اینکه بانک های «جین ژو»، «بانک کوینگداو» و «هویشانگ» بیش از ۳ درصد در معاملات خود روند کاهشی داشته اند.


بر پایه این گزارش، کمیسیون رگولاتوری بورس و اوراق بهادار چین شروع به اعمال محدودیت هایی در مورد صندوق های بازار مالی کرده است و سرمایه گذاری بوسیله گواهی های قابل مذاکره با سپرده که توسط بانک های رده پایین صادر شده اند را با محدودیت روبرو کرده است.


برچسب ها: یوآن چین نقدینگی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر