ایبِنا بررسی کرد:

توقف معاملات ۵ نماد بانکی در بورس

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران، در بین فهرست ۱۸ نماد ممنوع معاملاتی، نماد پنج بانک نیز به چشم می خورد.
کد خبر : ۷۹۹۵۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نمادهای معاملاتی پنج بانک در بازار سهام متوقف است که در این میان نماد معاملاتی یک بانک با توقف از ۲۴ تیر ماه ۹۵ به دلیل «برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه» تا به امروز، عنوان طولانی ترین توقف را در بین همه ۱۸ نماد ممنوع المعامله را از آن خود کرده است.


علت توقف نماد بانکی ها


بر اساس این گزارش، جزییات آمار اعلام شده نشان می دهد که در بین نمادهای معاملاتی متوقف شده سیستم بانکی در بورس، علاوه بر نماد بانک یاد شده، نماد چهار بانک دیگر به علت شفاف سازی از ۱۵ آبان ماه ۹۵، همچنین به علت سایر موارد از ۲ آذرماه ۹۵ و دو بانک نیز به علت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه از ۲۷ تیر ماه ۹۶» نیز در تابلو بورس حضور ندارند و هیچگونه معامله ای به روی سهام آنها صورت نمی گیرد.


توقف نمادهای سال ۹۵


در عین حال لیست آخرین فهرست توقف نماد شرکت های حاضر در تالار شیشه ای حاکی از آن است که ۳ نماد بانکی از سال ۹۵ و ۱۲ نماد از سال ۹۶ از معامله در بازار سهام محروم شده اند.


این گزارش می افزاید نماد شش شرکت «تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی به علت تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم از ۱۳ مرداد ماه ۹۵، ‌کنتورسازی ایران به علت شفاف سازی از ۱۳ شهریور ماه ۹۵ و سرمایه گذاری نیرو به علت سایر موارد از ۷ اسفند ماه ۹۵» در بورس متوقف شده است و سرمایه سهامداران آن بلوکه شده است.


توقف نمادهای سال ۹۶


افزون بر این نماد شرکت های «کنتورسازی ایران، کابل البرز، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، صنایع آذرآب، فرآوده های نسوز، کشی و سرامیک حافظ، تامین ماسه ریخته گری، های وب، و سرمایه گذاری صنعت بیمه» به علت شفاف سازی مالی، برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده، تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، اطلاع رسانی و سایر موارد در سال ۹۶ متوقف شده است و فرآورده های نسوزآذر با نماد «کاذر۱» تازه ترین نمادی است که در روز سه شنبه ۱۲ دی ماه معاملات آن غیرمجاز اعلام شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر