سازمان بورس افزایش سرمایه بیمه سامان را تایید کرد

مجوز افزایش سرمایه بیمه سامان از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.
کد خبر : ۸۰۰۳۲
بیمه سامان

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس اعلام سازمان بورس در اجرای قانون بازار اوراق بهادار «مصوب آذرماه ۱۳۸۴»، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه سامان (سهامی عام) مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس رسیدگی انجام شده، مجوز افزایش سرمایه این بیمه صادر شد.


این گزارش می افزاید، سرمایه فعلی بیمه سامان ۸۰۳.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است که بر اساس مجوز صادر شده به میزان ۶۹۶.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال افزایش می یابد.


تعداد سهام قابل انتشار


همچنین بر اساس اطلاعیه منتشر شده تعداد سهام قابل انتشار ۶۹۶.۶۰۰.۰۰۰ سهم به ارزش اسمی هر سهم  ۱.۰۰۰  ریال است و مبلغ افزایش سرمایه  ۱۲۳.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی،  ۴۶۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سود انباشته  و ۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سایر اندوخته‌ها است.


گفتنی است موضوع افزایش سرمایه بیمه سامان اصلاح ساختار مالی و رعایت مصوبۀ هیئت وزیران در خصوص حداقل سرمایۀ لازم جهت فعالیت شرکتهای بیمه ای اعلام شده است.


آغاز زمان پذیره نویسی


این گزارش می افزاید، شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود وعدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از سازمان بورس خواهد بود.


لازم به ذکر است، مطابق مادۀ ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان بورس و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان بورس نمی‌باشد.


آخرین اطلاعات مالی


افزون بر این، بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان که با نماد «بساما» در بازار عادی فرابورس فعالیت دارد، مجاز است و هیچ گره معاملاتی برای خرید و فروش سهام آن وجود ندارد.


سهامداران عمده


 بر اساس گزارش ایبِنا، پنج سهامدار عمده بیمه سامان، شامل «بانک سامان با درصد ۱۶.۳۲۰، خدماتی بازرگانی هزارکرمان با ۷ درصد، توسعه سرمایه گذاری سامان با ۶ درصد، شخص حقیقی با ۴ درصد و سرمایه گذاری سرآمداندوخته سازان فردا با ۴.۲۳۰ درصد» است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها