آخرین وضعیت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

عضو اتاق بازرگانی ایران آخرین اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته به منظور کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه را اعلام کرد.
کد خبر : ۸۰۰۳۸
زلزله کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فاطمه دانشور در یک نشست خبری با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور امدادرسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه، گفت: ۵۶ روز از زمان زلزله کرمانشاه می گذرد و آمارها نشان می دهد بین ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ روستا دچار تخریب شده اند.


عضو اتاق بازرگانی ایران همچنین به آسیب زلزله به ۷ شهر استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در سرپل ذهاب ۱۵ هزار و ۷۰۰ خانوار در چادر هستند که بنیاد مسکن ۴ هزار و ۷۰۰ خانوار را واجد شرایط دریافت کمک تشخیص داده است.


وی با تاکید بر اینکه از تعداد خانوارهای یادشده تاکنون ۹۰۰ خانوار موفق به دریافت کانکس شده اند بیان داشت: بخش زیادی از مردم همچنان در چادر ساکن هستند. به صورت کلی، در شهر سرپل ذهاب ۲ هزار کانکس تحویل شده که از این میزان، هزار و ۱۰۰ مورد توسط خیرین ارایه شد.


مدیرعامل موسسه نیکوکاری مهرآفرین گفت: از مهم ترین دلایل آسیب بالا در مناطق زلزله زده غرب کشور، عدم رعایت استانداردهای خانه سازی بوده که باعث تخریب شده است. از طریق ین موسسه تاکنون ۳۰۰ کانکس به مردم زلزله زده تحویل شده و ۳۰۰ مورد دیگر نیز در دست ساخت قرار دارد.


دانشور خواستار تشکیل یک بانک اطلاعاتی در این زمینه شد که بتوان از طریق آن محموعه اقدامات و پیگیری ها را جمع آوری کرد. در عین حال، به دلیل تعداد بالای روستاها، حجم تخریب در این بخش ها نسبت به شهرها بالاتر است ولی مشکلات شهرها بیشتر از روستاهاست.


به گفته وی، ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی در سرپل ذهاب و ارایه برخی آموزش ها در این پایگاه می تواند تا حدودی به مشکلات روحی و روانی مردم منطقه کمک کند. دانشور فعالیت بانک ها را بیشتر در ساخت و ساز مناطق تخریب شده دانست و گفت: در زمینه حذف جرایم بانکی، تغییر زمانبندی پرداخت اقساط وام ها و ... باید با بانک ها رایزنی شود.


دانشور خاطرنشان کرد: وضعیت تحویل کانکس ها کلا در هر سه منطقه زلزله زده نشان می دهد که ۳۹۳ دستگاه توسط ارتش، ۱۳۶ دستگاه از سوی بنیاد مسکن، ۷ هزار و ۹۸۱ کانکس توسط سپاه و ۶۴۰ مورد نیز توسط خیرین تامین شده است. جمعا تاکنون ۹ هزار و ۵۵۰ کانکس تحویل شده و در کل مناطق نیز ۱۵ هزار خانه تخریب شده است.


وی گفت: شرکت زرین صنعت چاف با ۵۹۰ میلیون تومان، شرکت فولاد چاینا هودانگ چین با ۷۰ کانکس، سام‌ سرویس با ۱۰۰ کانکس و شرکت اپ با یک میلیارد تومان و انجمن سنگ آهن‌ ایران بزرگترین حامیان مهر آفرین در کمک به مردم زلزله زدگان کرمانشاه بودند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر