16 دی 1396 - 14:46
مهمترین برنامه های بانک تجارت :

تجهیز منابع، وصول مطالبات، فروش املاک مازاد

مدیرعامل بانک تجارت مهمترین محورهای عملیاتی این بانک تا پایان سال جاری را تجهیز منابع، وصول مطالبات و فروش املاک مازاد و تملیکی عنوان کرد.
کد خبر : ۸۰۰۴۶
بانک تجارت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک تجارت رضا دولت آبادی در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور بیش از دوهزار نفر از مدیران و روسای شعب این بانک در سراسر کشور برنامه های عملیاتی خود در کوتاه مدت برای بهبود وضعیت این بانک را اعلام کرد.


وی جذب منابع پایدار و با کیفیت را از جمله مهمترین اولویتهای عملیاتی بانک تجارت در مقطع کنونی عنوان کرد و یادآور شد:  قطعا بانک تجارت با پایبندی به رویکرد و دستورالعملهای بانک مرکزی در خصوص نرخ سود سپرده ها از هرگونه اقدامی که انضباط بازار پول در کشور را تحت تاثیر قرار دهد پرهیز خواهد کرد و به جای آن خواهیم کوشید از طریق ارائه خدمات باکیفیت و متفاوت ارزی و ریالی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک  زمینه را برای جذب منابع از طیف های مختلف مشتریان فراهم آوریم. وی در این خصوص افزود : امروز واحدهای ارزی و شعب بانک تجارت از ظرفیتهای بسیار خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان جهت صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی ، گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی، خرید و فروش ارز و ... برخوردارند، ضمن آنکه برنامه ما ارتقاء فوری سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه IT بانک برای ارائه خدمات ممتاز بانکداری الکترونیک به هم میهنان است.


مدیرعامل جدید بانک تجارت در ادامه با تشریح اولویتها و برنامه های این بانک برای کاهش مطالبات معوق گفت : تشدید مشکل مطالبات معوق در سالهای اخیر یکی از اصلی ترین دلایل محدود شدن قدرت بانکها در تامین مالی بنگاه های تولیدی کشور بوده و آنچه در این میان از شبکه بانکی انتظار می رود افزایش تلاش در جهت وصول مطالبات غیرجاری است که بانک تجارت نیز با توان و سرعت بیشتری در این حوزه فعال خواهد بود. وی افزود : همانطور که مدیران ارشد اقتصادی کشور نیز تاکید دارند رویکرد بانک تجارت در حوزه وصول مطالبات، جدیت توام با دقت و انعطاف پذیری در بررسی و تعیین تکلیف پرونده های مطالباتی است.  وی با اشاره به تشکیل کمیته های وصول مطالبات این بانک در سطوح مختلف تاکید کرد : هدف اصلی ما در این حوزه فراهم آوردن شرایط مناسب برای چرخش موثر منابع بانک و کسب نقدینگی لازم برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و دیگر کارآفرینان واقعی اقتصاد کشور است و امیدواریم با تداوم موفقیت بانک در این حوزه طی سال مالی آتی بتوانیم اقدام به آزادسازی بخشی از ذخایر مطالباتی بانک نموده و شرایط مطلوب تری را برای تامین حقوق ذینفعان از جمله سهامداران و سپرده گذاران بانک ایجاد نماییم.


دولت آبادی تسریع در فروش املاک مازاد را از دیگر اولویتهای عملیاتی این بانک در کوتاه مدت بر شمرد و افزود : یکی از مهمترین راه حلهای موجود برای بهبود وضعیت صورتهای مالی بانکها، مولدسازی دارایی ها است و برای تحقق این هدف فروش املاک مازاد بسیار مهم است و با اجرایی شدن آن بخشی از مشکلات شبکه بانکی برای تامین مالی بخش تولید در کشور از میان برداشته می شود . وی افزود : در این زمینه تصمیمات مهمی در جهت افزایش اختیارات ارکان ذیربط بویژه مدیریتهای استانی بانک اتخاذ شده و انتظار می رود بانک تجارت عملکرد موفقی در فروش املاک مازاد خود در شبکه بانکی کشور ارائه دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر