بدهی جهان به ۲۳۳ تریلیون دلار رسید

تازه ترین گزارش در مورد بدهی جهان حاکی از افزایش ۸ درصدی و رسیدن آن به رکورد ۲۳۳ تریلیون دلاری دارد.
کد خبر : ۸۰۰۸۵
بدهی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، موسسه فاینانس بین المللی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بدهی جهان در سه ماه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی با رسیدن به ۲۳۳ تریلیون دلار به یک روکورد جدید تبدیل شده است.


این در حالی است که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی از ۸ درصد افزایش معادل ۱۶ تریلیون و ۵۰۰ میلیارد دلار برخوردار شده است؛ ضمن اینکه میزان بدهی بخش های خصوصی غیرمالی در کانادا، فرانسه، هنگ کنگ، کره جنوبی، سوئیس و ترکیه افزایش قابل توجهی داشته است.


موسسه فاینانس بین الملی اعلام کرد: یکی از دلایل بار سنگین بدهی جهان را می توان در بی میلی بانک های مرکزی جهان برای سفت و سخت کردن شرایط وام دهی دنبال کرد و از سویی هم شرایط نرخ بهره پایین برای یک دوره زمانی بلندمدت به افزایش سطح بدهی ها کمک کرده است؛ ضمن اینکه بانک های مستقل هم تمایلی به برهم زدن شرایط با افزایش نرخ بهره ندارند.


کارشانسان موسسه فاینانس بین المللی اعلام کردند که افزایش سطح بدهی ها می تواند سرعت و مقایس سفت و سخت شدن سیاست های بانکی را محدود کند؛ این در حالی است که بانک های مرکزی با احتیاط تلاش می کنند تا از رشد اقتصادی حمایت کنند. بر همین اساس در حال حاضر نسبت بدهی جهان به تولید ناخالص جهانی ۳۱۸ درصد است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر