عرضه ۹ هزار تن میعانات گازی در بورس انرژی

بیش از ۹ هزار تن میعانات گازی امروز در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه می شود.
کد خبر : ۸۰۱۴۳
میعانات گازی

به گزارش ایبِنا، بورس انرژی امروز در دو رینگ داخلی و بین‌المللی، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و خانگیران، سوخت کوره سبک و برش سنگین پتروشیمی تبریز، حلال ۴۰۲ عمده پالایش نفت کرمانشاه، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی سینا، متانول پتروشیمی زاگرس وحلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان را عرضه می کند. بر اساس این گزارش، عرضه بیش از ۹ هزار تن میعانات نیز در رینگ داخلی بازار فیزیکی انجام می شود.


بازار عمده فروشی برق


همچنین بر اساس آمار معاملات روز گذشته، بازار عمده فروشی برق بورس انرژی شاهد معامله یک میلیون و ۷۶ هزار قرارداد معادل ۱۳۹ میلیون و ۳۶۸ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۳۹ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال بود. از سویی دیگر، نمادهای بارپایه، میان‌باری و بارپیک با متوسط قیمت ۲۷۹، ۳۱۵ و ۳۵۵ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.


افزون بر این در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی، ۱۹ میلیون و ۱۵۲ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۸ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال که توسط دو نیروگاه خرمشهرو نیروگاه طوس عرضه و مورد معامله قرار گرفت.


این گزارش می افزاید: با احتساب معاملات روز گذشته، مجموع برق معامله شده در بازار برق بورس انرژی، از ابتدای سال جاری از میزان ۱۱ میلیارد و ۶۹ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال عبور کرد که از این مقدار، سهم برق معامله شده توسط مصرف کنندگان بزرگ برق، ۸۶ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال است.


تحرک نمادها


گفتنی است، در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۷ بهمن ماه ۹۶ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۱ دی ماه ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.


از سویی دیگر، در بازار فیزیکی بورس انرژی، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز و حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت شازند و آبادان در رینگ بین‌الملل عرضه شد. به این ترتیب، حجم کل معاملات صورت‌گرفته در بورس انرژی به ۶.۸۸۱ تن و به ارزش بیش از ۱۶۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها