18 دی 1396 - 12:15

وام ازدواج ۱۵ میلیونی در راه سیستم بانکی

رییس جمهور امروز در جمع معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی دستور پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیونی ازدواج را صادر کرد.
کد خبر : ۸۰۱۴۷
وام ازدواج

به گزارش ایبِنا، رقم وام ازدواج یکی از مباحث داغ و حساسی است که هرگاه اعلام می شود با حواشی و موافقت ها و مخالفت های متفاوتی همراه است. برهمین اساس صبح امروز رییس جمهور در جمع معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی دستور افزایش تسهیلات ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان از سوی وی اعلام شد.


البته نکته مهمی که مغفول مانده زمان دقیق افزایش تسهیلات ازدواج است و به طور حتم با دستور امروز رییس جمهور به زودی شاهد طرح و تصویب این موضوع در شورای پول اعتبار و ابلاغ آن به سیستم بانکی خواهیم بود.


اما نکته قابل توجه مخالفت هایی است که همواره نسبت به افزایش این تسهیلات وجود دارد اما سیستم بانکی با علاوه بر اعلام موافقت خود برای اجرای این طرح، پیش بینی افزایش صف متقاضیان را کرده اند.


محمدرضا حسین زاده در گفتگویی در اینباره از امکان پرداخت این تسهیلات از سوی سیستم بانکی خبر داد و افزود: منابع بانک ها محدود است اما هنگامی که تسهیلات ازدواج از  میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت، سیستم بانکی این تسهیلات را به زوج های جوان پرداخت کرد.


وی ادامه داد: هنگامی که رقم تسهیلات ازدواج افزایش می یابد، به دلیل اینکه افراد کمتری موفق به دریافت این تسهیلات می شوند، صف طولانی تشکیل می شود.  به گفته مدیرعامل بانک ملی ایران، بانک ها مطیع تصمیم مجلس و بانک مرکزی برای وام ازدواج هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.


در نخستین جلسه بررسی بندهای مربوط به کمیسیون اجتماعی از بودجه ۹۷ پیشنهادات متعددی بررسی شد و یکی از بندهایی که مورد تصویب قرار گرفت افزایش تسهیلات ازدواج جوانان از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان بود.


این درحالی است که در لایحه بودجه سال آینده و در بند «ب» تبصره(۱۶) تسهیلات ازدواج، ۱۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین در نظر گرفته شده است. با این حال در جریان بررسی بندهای لایحه بودجه در مجلس کمیسیون اجتماعی اخیرا اعلام شد که مبلغ وام را از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان افزایش داده‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر