دعوت آرامکو از بانک‌های خارجی برای عرضه سهام

شرکت نفت آرامکو از بانک های آمریکایی و آلمانی برای هماهنگی عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار بورس دعوت به عمل آورد.
کد خبر : ۸۰۲۰۹
اچ اس بی سی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کرند که شرکت آرامکو عربستان سعودی برای عرضه سهام خود در بازار بورس از بانک های خارجی دعوت به عمل آورده که از جمله این آنها سیتی بانک و گلمن ساچ هستند.


به گفته منابع بانکی عربستان، این بانک ها در هفته های آینده دیدارهایی را با مقامات سعودی خواهند داشت. این دیدارها حاکی از آن دارد که عربستان در حال مهیا شدن برای عرضه اولیه سهام آرامکو در سال جاری میلادی است که از آن بعنون بزرگ ترین عرضه اولیه سهام یک شرکت در تاریخ بورس یاد می شود.


مدیران اجرایی از گلمن ساچ، سیتی بانک و دویچه بانک به عنوان هماهنگ کنندگان بین المللی برای فروش سهام آرامکو در میان افراد دعوت شده هستند. قرار است که این دیدارها در پایان ماه ژانویه یا اوایل فوریه در شهر «ظهران» که دفتر مرکزی آرامکو در آنجا است، برگزار شود.


دو تن از منابع آگاه اعلام کردند که این مذاکرات با اعضای تیم بازارهای سرمایه که شامل مدیران این حوزه هستند برگزار خواهد شد و در این دوره مدیران رده بالای بانک ها شرکت نخواهند کرد. البته شرکت آرامکو، دویچه بانک، سیتی بانک و گلمن ساچ از هر گونه اظهار نظر در این باره خوداری کرده اند.


دولت عربستان اعلام کرده که ۵ درصد از سهام آرامکو که به ارزش ۲ تریلیون دلار است را عرضه خواهد کرد؛ اما کارشناسان حوزه صنعت نسبت به درستی رقم اعلام شده، شک و تردید دارند. بر همین اساس، آرامکو در ماه گذشته میلادی از بانک ها خواسته بود که پیشنهاد خود را ارائه دهند؛ اما به دلیل اینکه اطلاعات مالی کافی در باره آرامکو منتشر نشده، از آنها خواسته بود که اقدام به ارزش گذاری سهام آرامکو نکنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر