افت ۱۸۳ واحدی نماگر بازار سهام

سهامداران امروز در حالی داد و ستدهای خود را در تالار شیشه ای به پایان رساندند که شاخص بورس با ۱۸۳ واحد کاهش به ۹۶ هزار و ۱۴۹ رسید.
کد خبر : ۸۰۲۱۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، این روزها خرید و فروش سهام در بورس با افت رونق و حجم معاملات روبرو شده و بر همین بستر روز جاری همه شاخص های اصلی بازار سهام با ریزش مواجه شدند.


افت دسته جمعی شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، امروز شاخص های اصلی بازار سهام با افت مواجه شدند. همچنین شاخص کل با (۹۸) واحد افت معادل (۰.۱۹) درصد به ۹۶ هزار و ۱۴۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۵۸) واحد کاهش معادل (۰.۱۹) درصد به ۳۰ هزار و ۸۱۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۶۸) واحد ریزش معادل (۰.۳۹) درصد به ۱۷ هزار و ۳۰۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۵۱) واحد افت، معادل  (۰.۳۹) درصد به ۱۳ هزار و ۵۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۲۷) واحد کاهش، معادل (۰.۲۲) درصد به ۱۰۳ هزار و ۳۷۴ واحد، شاخص بازار اول با (۱۰۴) واحد افزایش معادل (۰.۱۵) درصد افزایش  به ۶۸ هزار و ۱۴۶ واحد و شاخص بازار دوم با (۵۲۷) واحد افت معادل (۰.۲۶) درصد، به ۲۰۵ هزار و ۵۴۲ واحد رسید.


نمادها تاثیرگذار


از سویی دیگر ۳ نماد « فملی با ۳۴ واحد، شخارک با ۲۶ واحد و جم با ۲۲ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۴ نماد « فارس با (۶۱) واحد، فولاد با (۵۶) واحد، خودرو با (۳۱) و خساپا با (۱۷) واحد»  بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


ریزش شاخص های صنایع


این گزارش می افزاید، امروز همه صنایع بازار سهام با روندی ریزشی مواجه شدند به طوری که « کانی غیر فلزی با (۱۸) واحد کاهش معادل (۰.۸۳) درصد به ۲ هزار و ۲۰۹ واحد، محصولات فلزی با (۳۰۴) واحد ریزش معادل (۱.۲۷) درصد به ۲۳ هزار و ۶۵۸ واحد، انبوه سازی با (۹.۶۹) واحد کاهش معادل (۱.۳۹) درصد به ۶۶۸ واحد، کاشی و سرامیک با (۳۰) واحد افت، معادل (۱.۵۹) درصد به یک هزار و ۸۸۷ واحد، خودرو با (۳۲۹) واحد افت معادل (۱.۹۷) درصد به ۱۶ هزار و ۴۲۷ واحد، ذغالسنگ با (۴۴) واحد کاهش معادل (۳.۰۸) درصد به یک هزار و ۳۸۶ واحد، محصولات کاغذ با (۴۲۰) واحد افت معادل (۳.۷۱) درصد به ۱۰ هزار و ۹۰۲ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


در عین حال، در معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت فرآوری مواد معدنی ایران «فرآور» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و شرکت پارس سرام «کسرام» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج باز و نمادهای شرکت های صنایع جوشکاب یزد «بکاب» و افست «چافست» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی متوقف شد.


بیشترین کاهش قیمت


افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام نمادهای «فرآور، شلعاب، فسرب، کبافق، بشهاب، ختور و خلنت» با رشد قیمت و نمادهای «دپارس، چکاران، غاذر، کاذر، شپارس، خمهر و دسبحان» بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه ای رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۵۸ هزار و ۴۲۳ نوبت معاملاتی، ۹۰۱ میلیون و ۴۵ هزار ریال به ارزش ۲۳۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۴ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر