20 دی 1396 - 10:48
شرکت سرمایه گذاری مسکن تشریح کرد:

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردی برای بهسازی منطقه سیروس تهران

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن از تامین مالی ۴۰ میلیارد تومانی این شرکت برای اجرای پروژه ۱۰۰ واحدی سیروس در پایتخت خبر داد.
کد خبر : ۸۰۲۵۲
مسکن

به گزارش ایبِنا، محمدرضا امینی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با بیان این مطلب گفت: این شرکت آمادگی سرمایه گذاری در نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را دارد. وی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری مسکن همواره آمادگی خود را برای ورود در فرایند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری اعلام کرده است، افزود: شرکت سرمایه گذاری مسکن از طریق مذاکره با شرکت عمران و بهسازی شهری و شهرداری‌ها تلاش می کند به رسالتی که دولت برای نوسازی این بافت‌ها برای توسعه منزلت اجتماعی و اقتصادی اهالی این مناطق متصور است ورود کند.


این مقام مسئول و فعال در صنعت ساختمان کشور با تاکید بر اینکه شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان سرمایه گذار در پروژهای نوسازی و بهسازی ورود پیدا می کند، گفت: در همین راستا این شرکت در جهت نوسازی بافت‌های ناکارآمد در شهرهای اردبیل، زنجان، ارومیه، اصفهان، یزد و اخیر منطقه سیروس پایتخت گام برداشته است.


مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به نقش این شرکت در بهسازی منطقه سیروس و اجرای پروژه ۱۰۰ واحدی در این منطقه از پایتخت که اخیرا با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شد، گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان پیمانکار و سرمایه گذار برای اجرای پروژه ۱۰۰ واحدی سیروس وارد عمل شده است.


وی از سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری مسکن در ساخت پروژه ۱۰۰ واحدی سیروس تهران خبر داد و افزود: این شرکت از طریق مشارکت با شهرداری‌ها، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و مالکان واحدهای این مناطق فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در بافت‌های ناکارآمد شهری را شناسایی می کند و پس از انجام مطالعات کارشناسی نسبت به تامین مالی و سرمایه گذاری بخشی از پروژه اقدام می کند.


امینی افزود: شرکت سرمایه گذاری مسکن به دنبال اجرای برنامه‌های هدف گذاری شده در این راستا خواهد بود چرا که معتقدیم باید منزل اجتماعی و اقتصادی افراد از محل سکونت آنها آغاز شود.


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه این شرکت به جای تمرکز بر ساخت واحدهای لوکس در پی تامین مسکن برای اقشار میان درآمدی و همچنین نوسازی بافت های ناکارآمد شهری برای اقشار آسیب پذیر جامعه است افزود: گروه سرمایه گذاری مسکن نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را یکی از وظایف خود می داند و در این راستا آماده هر نوع همکاری در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن است.


امینی گفت: پروژه سیروس تهران یکی از پروژه های موفق در اجرای نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری خواهد بود چرا که در فرایند اجرای این پروژه با نوع معماری طراحی شده، تلاش شده تا حس همسایگی و صمیمیت‌های زندگی‌های گذشتگان همچنان باقی بماند.


این فعال صنعت ساختمان و انبوه سازی معتقد است: رویکرد جدید دولت در احیای بافت های ناکارآمد شهری ریشه در رویکرد و تفکر جدید وزیر راه و شهرسازی دارد که مقدمات اجرای این تفکر از ابتدای دولت یازدهم کلید خورد.


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه قطعا الگوی جدید نوسازی این نوع بافت‌ها می‌توان سرآغازی جدید در معماری شهرسازی باشد، افزود: متاسفانه عدم توجه به این نوع بافت ها در ادوار گذشته منجر به رشد قارچ گونه این مناطق در بسیاری از شهرهای کشور شده که قطعا با رویکرد و الگوی جدید امید داریم با تلاش همه جانبه مردم، شهرداری ها و دستگاه‌های اجرایی به تدریج این مناطق ساماندهی و بهسازی شوند.


وی تاکید کرد: قطعا در این فرایند حضور و مشارکت مردم به عنوان بازیگران اصلی نقش مهمی در پیشرفت نوسازی و احیای این مناطق خواهد داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر