وزارت بهداشت و اتاق تهران تفاهنامه همکاری مشترک امضا کردند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران یک تفاهمنامه همکاری مشترک امضاء کردند.
کد خبر : ۸۰۴۲۴
اتاق تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس این تفاهمنامه مشترک که به امضای سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران رسید، اتاق تهران حلقه وصل شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت و وزارت بهداشت می‌شود، مطالبات آنان را پیگیری می‌کند و بستر تعامل میان طرفین را فراهم می‌کند.


«مسعود خوانساری» رئیس اتاق بازرگانی تهران در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: ایجاد تشکل شرکت های دانش بنیان با مشارکت اتاق تهران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حدود یک سال پیش کلید خورد و درحال حاضر ۱۸۰ تشکل عضو این اتاق هستند.


وی افزود: تقویت تشکل ها و NGO ها در کشور در همصدایی و حل مشکلات آنها موثر و مفید خواهد بود.


خوانساری با اشاره به لزوم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در سال‌های آینده اقتصاد جهان و کشور به این سمت و سو حرکت خواهد کرد.


رئیس اتاق تهران با اشاره به پیشرفت های مطلوب در زمینه شرکت های دانش بنیان دارویی، ابراز امیدواری کرد که با تشکیل انجمن شرکت‌های دانش بنیان بخش سلامت، شاهد پیشرفت های بیشتری در این عرصه باشیم.


وی با اعلام آمادگی برای حمایت از همه تشکل‌ها، گفت: برای همکاری در ارائه آموزش ها، برگزاری همایش ها، شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی تلاش می کنیم تا برای فعالان این بخش مطالبه‌گری داشته باشیم.


در ادامه، «محمود نجفی عرب» رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، از تدوین هشت برنامه از سوی اتاق تهران برای انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان بخش سلامت خبر داد و افزود: از جمله این برنامه‌ها استفاده از ظرفیت های بین المللی اتاق در تعامل با سایر کشورها برای این انجمن و استفاده از پتانسیل های اتاق برای شرکت های دانش بنیان در ارتباط با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و در نهایت تجاری‌سازی ایده‌ها و افکار است.


وی ادامه داد: از دو سال پیش تاکنون دو پروژه خوب در کمیسیون اقتصاد و سلامت اتاق تهران کلید خورده که نخستین آن، ویرایش پیش‌نویس اصلاح قانون غذا و دارو مصوب سال ۱۳۳۳با رویکرد ورود به موضوعات صادرات، انتقال فناوری، مالکیت معنوی، پیوستن به سازمان تجارت جهانی و واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر