بانک چین یوآن را به ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی می‌افزاید

معاون بانک مرکزی چین گفت: جای زیادی برای بهبود یوآن به منظور بین المللی شدن آن وجود دارد و با اجرای «پروژه کمربند و جاده» پرداخت ۵۵ کشور به یوآن انجام می گیرد.
کد خبر : ۸۰۵۰۰
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، «ین یانگ» معاون رییس بانک مرکزی چین گفت: به دلیل افزایش تقاضا برای داریی های وابسته به ارزش یوآن، این ارز جای زیادی برای پیشرفت به منظور استفاده از آن در سیستم های جهانی دارد. وی گفت: جایگاه بین المللی یوآن به تناسب اقتصاد چین در جهان بسیار پایین تر است و این معنی را می دهد که جای زیادی برای بهبود یوآن در بکارگیری آن در میان ارزهای جهانی وجود دارد.


«یانگ» تصرح کرد که یوآن فقط در حدود ۱.۸ درصد از تسویه حساب های بین المللی، ۲ درصد از تراکنش های ارزی و بیش از یک درصد از ذخایر ارزی کشورها را به خود اختصاص می دهد؛ این در حالی است که چین دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود و سهم آن در تولید ناخالص داخلی جهان بیش از ۱۵ درصد و تقریبا ۱۱ درصد هم در تجارت جهانی نقش دارد. معاون بانک مرکزی چین گفت: بر این باور هستم که به دلیل رشد اقتصادی مستحکم، تقاضا برای دارایی های وابسته به ارزش یوآن در بازارهای مالی و اقتصاد جهانی بیشتر شود.


این مقام بانکی چین گفت: «پروژه کمربند و جاده» فرصت مهمی را برای بین المللی شدن یوآن فراهم می کند. در این پروژه ۵۵ کشور پرداخت های خود را به یوآن انجام می دهند؛ اگرچه این رقم فقط کمتر از ۵ درصد از مجموع حجم معاملات جهانی است. پیش از این صندوق بین المللی پول در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرده بود که حرکت یوآن به سمت جهانی شدن روبه جلو است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر