26 دی 1396 - 15:28

معارفه هیات مدیره جدید مخابرات ایران و همراه اول

مراسم تودیع و معارفه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.
کد خبر : ۸۰۵۷۹
معارفه

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از سایت شرکت مخابرات ایران، در این مراسم، برات قنبری رییس پیشین هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه مجموعه مخابرات ایران و همراه اول بیش از ۶۵ درصد سهم بازار ICT را به خود اختصاص داده است، گفت: حضور هیات مدیره جدید و ادامه مسیر رهنگاشت و یکپارچگی مجموعه شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار با ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال در کشور معنای دوباره ای خواهد بخشید.


وی افزود: مرحله سوم همگرایی ثابت و سیار و تحقق اقتصاد دیجیتال به جز با همراهی تمام دست اندرکاران حوزه مخابرات و ICT کشور محقق نخواهد شد. قنبری با اشاره به انباشت تجربه و مدیرجدید هیئت مدیره مخابرات ایران و ارتباطات سیار تصریح کرد: افزایش تراز ارزی بخش ICT کشور، از مهمترین سرفصل های مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه است.


در ادامه رسول سراییان مدیرعامل پیشین شرکت مخابرات ایران گفت: یکی از مهم ترین پارامترهای شرکت های بورس، شفافیت در بورس است که از فروردین ۹۵ تا کنون، شفافیت در صورت های مالی و عملکردی شرکت مخابرات ایران به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.


وی افزود: اعتقاد و همدلی تمام مجموعه از بالاترین تا پایین ترین لایه شرکت مخابرات ایران در سال گذشته، موجب آغاز اجرای برنامه تحول و توسعه شرکت مخابرات ایران و ادامه مسیر آن بوده است. سراییان، مهم ترین چالش ها را در دنیای کنونی، اشتغال، محیط زیست، بهره وری، خلق ثروت وتوسعه عنوان کرد و ادامه داد: در این کارزار اقتصادی حوزه ICT حقیقتا به عنوان پیشران توسعه شناخته شده است.


همچنین مهدی صفری رییس هیات مدیره جدید شرکت مخابرات ایران اظهارداشت: اعتقاد نداریم که تمام فعالیت ها باید از صفر شروع شود بلکه در راستای ره نگاشت تحول با تمام توان حرکت خواهیم کرد تا شرکت مخابرات ایران را به یک شرکت یکپارچه و هوشمند و دیجیتال بدل سازیم. وی افزود: مجموعه مدیران شرکت مخابرات ایران نیز ادامه دهنده مسیر تحول وتوسعه شرکت مخابرات ایران خواهند بود .


مشتری مدار اولویت مخابرات ایران


مجید صدری مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران نیز تصریح کرد: توجه به سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران به عنوان شاخص ترین پیشران توسعه سازمانی به خصوص در شرکت های فناوری، از مهم ترین اولویت های مدیران جدید این شرکت است.


وی با بیان اینکه خانواده مخابرات ایران از قدیمی ترین مجموعه های اقتصادی کشور است که فرهنگ سازمانی و نیروی انسانی متخصص آن همواره زبانزد تمام سازمان هاست، افزود: توسعه کمی و کیفی و مشتری مداری از دیگر اولویت های مدیریت جدید شرکت است، به نحوی که با ادامه مسیر توسعه، ضمن حفظ سهم بازار کنونی به دنبال افزایش آن در بازار متکثر ICT کشور هستیم.


صدری با اشاره به اینکه تعامل سازنده درون سازمانی و برون سازمانی با بازیگران حوزه ICT از مهم ترین رئوس فعالیت خواهد بود، توضیح داد: یعنی دیگر بازیگران حوزه ارتباطات، نه به عنوان رقیب، بلکه به عنوان همکار و همیار مجموعه مخابرات ایران در حوزه ارایه سرویس هستند.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان با تشکر از سهامداران شرکت مخابرات ایران در اعتماد به مدیران جدید اظهار کرد: امیدواریم با حمایت مجموعه وزارت ارتباطات و تمام سهامداران شرکت مخابرات ایران، این میراث ماندگار ارتباطات کشور را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم.


در ادامه ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در سخنانی درباره توسعه نامتوازن حوزه ICT در کشور گفت: در حال حاضر از بازار ۶۰ هزار میلیارد تومانی ICT در کشور ۶۰ درصد متعلق به CT (ارتباطات) است درحالی‌که باید سهم CT و IT (فناوری اطلاعات) در توسعه اقتصاد دیجیتالی متوازن باشد.


وی با بیان اینکه در نتیجه عدم توازن در توسعه این بخش شاهد توسعه بیشتر زیرساخت هستیم که آن را پایپ (لوله)‌ می‌خوانیم، افزود: دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به توسعه اقتصاد دیجیتالی در جهان تصریح کرد: به‌زودی تعداد اشیاء متصل به اینترنت در جهان از ۱۲ میلیارد به ۵۰ میلیارد افزایش می‌یابد و شاهد مباحث متعددی ازجمله اینترنت اشیاء هستیم.


بنابه این گزارش، طی احکام جداگانه ای از سوی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، مهدی صفری، حمیدرضا رفیعی، محمد شهسواری، ابراهیم یافتیان و ساسان جباری به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران معرفی شدند. ضمن اینکه صاحبان سهام همراه اول نیز بابک تراکمه، مجتبی جعفری، مهدی غیناقی و مهدی اخوان بهابادی را به عنوان اعضای هیات مدیره جدید همراه اول معرفی کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر