برزیل هم بیت کوین را سرکوب کرد/نفس بیت کوین در بریکس گرفته شد

پس از چین و هند که در میان کشورهای بریکس بیت کوین را سرکوب کرده بودند، اکنون برزیل هم به این جنبش ملحق شده است و تجارت آن در بازارهای مالی این کشور ممنوع اعلام شد.
کد خبر : ۸۰۶۰۹
برزیل

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، برزیل با اعمال قوانین سفت و سخت و ممنوعیت ارزهای رمزنگار در بازارهای مالی خود به چین و هند در این راستا ملحق شد و اکنون کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در حال سرکوب کردن ارزهای دیجیتال هستند.  


در همین حال رگولاتور اوراق بهادار برزیل ممنوعیتی را برای صندوق های سرمایه گذاری محلی  برای خرید ارزهای دیجیتال اعمال کرده است. بر اساس قوانین رگولاتور برزیل، ارزهای رمزنگار نمی توانند به عنوان دارایی های مالی در نظر گرفته شوند.


در اوایل دسامبر سال گذشته میلادی، مقامات برزیلی در مورد ریسک های مرتبط با ارزهای دیجیتال هشدار داده بودند. البته پیش از اینکه برزیل بیت کوین را سرکوب کند، با دقت به بررسی این ارز رمزنگار پرداخته بود.


بر اساس مطالعات کریدیت سوییس، بهره بری برزیل از سال ۱۹۸۱ میلادی به بعد افزایش پیدا نکرده است و تا زمانیکه دولت یکسری چیزها را ممنوع نکند، بهره بری برزیل افزایش پیدا نخواهد کرد.  


 پیش از این چین عرضه اولیه ارزهای رمزنگار و برخی از عملیات های مرتبط با ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده بود؛ ضمن اینکه کاربران بیت کوین در هند با مشکلاتی در راستای برداشت آنها به دنبال مسدود شدن فعالیت تجارت ارزهای رمزنگار بانک های این کشور در هفته گذشته روبرو شدند و وزیر دارایی هند به سرمایه گذاران در مورد ریسک های تجارت با ارزهای رمزنگار از قبیل بیت کوین هشدار داده بود.


بر پایه این گزارش، روسیه هم در حال تنظیم لایحه ای برای قانونی کردن ارزهای رمزنگار در این کشور است. پیش از این وزیر دارایی روسیه در ماه دسامبر سال گذشته میلادی پیشنهاد غیر قانونی خواندن استخراج بیت کوین و دیگر شکل های پول آنلاین را داده واعلام کرده بود که خرید و تجارت آنها باید در چارچوب قوانین باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها