29 دی 1396 - 11:12

صدور کارت هوشمند در ۱۵ روز با طعم خدمات بانکی

رییس سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت هوشمند در مدت ۱۵ روز خبر داد.
کد خبر : ۸۰۶۸۶
کارت ملی هوشمند

به گزارش ایبِنا، حمید درخشان‌نیا پیش بینی کرد تا پایان سال بخش عمده‌ای از واجدین شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند و افزود: امیدواریم با همکاری هموطنان صدور کارت‌های هوشمند با سرعت بیشتری انجام شود.


وی با اشاره به قابلیت‌های در نظر گرفته شده در کارت‌های هوشمند، افزود: مشخصات بیومتریک افراد شامل اثرانگشت، تصویر و امضاء الکترونیکی در این کارت‌ها پیش بینی شده است و می‌تواند به جای کارت‌های بانکی مورد استفاده قرار بگیرد که یک بانک در هفته ثبت احوال در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد و و با دیگر بانک‌ها نیز از جمله بانک ملی و مسکن بزودی امضا خواهد شد.


رییس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: کارت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که دارندگان کارت می‌توانند از این کارت‌ها برای دریافت و پرداخت پول و همچنین برای افتتاح حساب از کارت‌های هوشمند استفاده کنند و کارت‌های ملی همانند کارت‌های بانکی در استفاده از عابربانک‌ها عمل خواهد کرد.


درخشان‌نیا گفت: با هماهنگی بانک مرکزی بزودی اصلاحاتی درباره قوانین بانک‌ها انجام خواهد شد تا بهره‌برداری از کارت‌های هوشمند را در دیگر بانک‌ها گسترش دهیم. وی افزود: نصب کارتخوان‌های ویژه برای استفاده از خدمات کارت‌های هوشمند در مراکز و دستگاه‌ها به طور جدی در دستور کار است و این کارتخوان‌ها در سازمان‌ها، ادرات و سایر مراکز نصب خواهد شد.


درخشان‌نیا درباره وضع جمعیتی کشور گفت: پوشش ولادت و فوت تقریبا در مهلت قانونی حدود ۹۹ درصد است و سازمان تمامی این‌ها را ثبت می‌کند، جمعیتی که اعلام شده حدود ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در داخل و جمعیت ایرانیان خارج از کشور هم حدود ۳ میلیون ۸۰۰ هزار نفر پیش بینی می‌شود و اگر بخواهیم جمعیت کل ایرانیان را حساب کنیم حدود ۸۴ میلیون نفر براورد زده می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر