30 دی 1396 - 09:43
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

تغییرات نرخ دلار آزاد و بانکی در نیمه نخست ۹۶

نرخ دلار در بازار بین بانکی در شش ماهه نخست امسال ۸۸۰ ریال و در بازار آزاد ۱۱۱۶ ریال رشد داشته است.
کد خبر : ۸۰۷۱۲
پول

به گزارش خبرنگار ایبِنا، متوسط نرخ دلار در بازار بین بانکی بر اساس اعلام بانک مرکزی در سه ماهه نخست امسال ۳۲ هزار و ۴۴۲ ریال بوده است. بر این اساس میانگین نرخ دلار در فروردین ماه ۳۲ هزار و ۴۲۹ ریال، در اردیبهشت ماه ۳۲ هزار و ۴۴۳ ریال و در خرداد ماه ۳۲ هزار و ۴۵۴ ریال بوده است.


همچنین متوسط نرخ دلار در بازار بین بانکی در سه ماهه دوم  ۳۲ هزار و ۸۹۴ ریال ثبت شده که به تفکیک در تیر ماه ۳۲ هزار و ۵۶۲ ریال، در مرداد ماه ۳۲ هزار و ۸۱۲ ریال و در شهریور ماه ۳۳ هزار و ۳۰۸ ریال بوده است. بررسی این نرخ‌ها حاکی از آن است که نرخ دلار در بازار بین بانکی از ابتدای سال روند صعودی داشته و طی این ۶ ماه ۸۸۰ ریال رشد را شاهد بوده است.


روند نرخ دلار در بازار آزاد اما با بازار بین بانکی متفاوت بوده به طوری که در سه ماهه نخست سال جاری کاهش و در سه ماهه دوم سال افزایش داشته است. متوسط نرخ دلار در سه ماهه نخست امسال ۳۷ هزار و ۵۶۴ ریال ثبت شده که در فروردین ماه ۳۷ هزار و ۷۶۸ ریال، در اردیبهشت ماه ۳۷ هزار و ۶۰۲ ریال و در خرداد ماه ۳۷ هزار و ۳۵۶ ریال بوده است.


همچنین قیمت دلار در تیر ماه ۳۷ هزار و ۷۸۱ ریال، در مرداد ماه ۳۸ هزار و ۱۱۵ ریال و در شهریورماه ۳۸ هزار و ۸۸۴ ریال بوده که متوسط آن برای سه ماهه دوم سال ۳۸ هزار و ۲۷۱ ریال می‌شود. بر این اساس اختلاف متوسط قیمت دلار آزاد در شهریور ماه نسبت به فروردین ماه ۱۱۱۶ ریال بوده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر