افت ۱۰۶ واحدی نماگر بورس

شاخص بورس در اولین روز معاملاتی هفته، در حالی که در دقایق ابتدایی معاملات وارد کانال ۹۹ هزار واحد شده بود، در پایان داد و ستدها با ۱۰۶ واحد کاهش به ۹۸ هزار و ۸۱۷ واحد رسید.
کد خبر : ۸۰۷۴۴
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آخرین روز معاملاتی بورس در دی ماه با افت اکثر شاخص های تالار شیشه ای در شرایطی به پایان رسید که بازگشت نوسان به این بازار، سهامداران را اندکی نگران کرده است.


بر اساس این گزارش، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۴۷ واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۳۹ واحدی به رقم  ۱۰۶ هزار و ۶۹۳ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۱۶۲ واحدی به ۷۰ هزار و ۵۴۷ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۲۳۱ واحدی عدد  ۲۰۸ هزار و ۵۶۲ واحد رسید.
نمادها تاثیرگذار


از سویی دیگر در معاملات امروز ۵ نماد «فولاد با (۹۴) واحد، رمپنا با (۵۰) واحد، تاپیکو با (۳۴) واحد، فملی با (۳۳) واحد، وکار با (۲۸) واحد» بیشترین تاثیر منفی در ریزش شاخص و دو شاخص «خودرو با ۳۷ واحد و جم با ۲۷ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند که البته تحت تاثیر فشار دیگر نمادها تاثیر در رشد این متغیر نداشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می‌افزاید، در اولین روز معاملاتی هفته شاخص صنایع نیز با تحرک‌های منفی مواجه شدند به طوری که «قند و شکر با ۱۸۶ واحد رشد معادل ۱.۸۹ درصد به ۹ هزار و ۹۵ واحد، ماشین آلات با ۲۸۵ واحد افزایش معادل ۱.۸۱ درصد به ۱۶ هزار و ۴۴ واحد، انتشارات و چاپ با (۳۳۳۴) واحد افت معادل (۱.۵۷) درصد به ۲۰۹ هزار و ۶۹۳ واحد، اداره بازارهای مالی با (۱.۶۵) واحد افت، معادل (۲.۰۷) درصد به ۷۸ واحد، ذغالسنگ با (۳۹) واحد کاهش معادل (۲.۴۵) درصد به یک هزار و ۵۷۱ واحد، فنی مهندسی با (۱۹.۳۷) واحد کاهش معادل (۲.۶۰) درصد به ۷۲۴ واحد، محصولات کاغذ با (۴۱۲) واحد افت معادل (۳.۸۴) درصد به ۵۱ هزار و ۴۰۵ واحد» رسید.


 بیشترین افزایش قیمت


افزون بر این باید اعلام کرد: قیمت سهام در نمادهای «لبوتان، کدما، داسوه، کروی، شیران، قمرو و غاذر» با رشد قیمت بین ۴.۶۳ تا ۷.۵۹ درصد بیشترین افزایش قیمت و ۷ نماد «وکار، پاسا، شکلر، چکاران، سهگمت، بورس و فمراد» با (۴.۱۲) تا (۴.۹۹) درصد بیشترین کاهش قیمت را در تالار شیشه‌ای رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


این گزارش می‌افزاید: در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «صنعتی بهشهر، ملی سرب و روی ایران، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری سپه، داروسازی سینا،‌ کالسیمین، سیمان صوفیان، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، بیمه میهن، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، پتروشیمی پردیس»  متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «پتروشیمی شیراز، معدنی و صنعتی چادرملو،  گروه صنعتی بوتان، سیمان صوفیان،‌کالسیمین، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، معدنی و صنعتی شمال شرق شاهرود، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، ماشین‌سازی اراک، بین‌المللی محصولات پارس، شهد، حق  تقدم سهام خرید شیشه همدان، خرید تقدم سهام خرید اسوه» باز شد.


در نهایت امروز در بورس، در ۶۵ هزار و ۹۳۵ دفعه معاملاتی، ۸۵۰ میلیارد و ۸۳۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۷۹ میلیارد تومان خرید و فروش شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۳ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر