02 بهمن 1396 - 10:53

سیف: ناچار به اصلاح نظام کارمزدی هستیم

رییس کل بانک مرکزی گفت: ناچار به اصلاح نظام کارمزدی هستیم.
کد خبر : ۸۰۸۶۲
 سیف

به گزارش ایبِنا، ولی الله سیف در نشست میزگرد نوآوری، بازیگران جدید و کارایی در کسب و کار مالی که در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ، ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی  و  علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی  برگزار شد، به بیان تازه ترین تصمیم بانک مرکزی برای اصلاح نظام کارمزدی پرداخت.
سیف درباره اصلاح مدل کارمزدی و دریافت کارمزد از دستگاه های کارتخوان و شرکت های پرداخت، اظهار داشت: نظام بانکی با چالش هایی رو به رو است که نیاز به اصلاح ساختار جدی در این بخش دارد، برای طبقه بندی و اصلاح این چالش‌ها عدم تعادل هایی است که باید اصلاح شود که یکی از آنها درآمد و هزینه نظام بانکی است.


وی گفت: بانک ها برای ورود به فناوری اطلاعات بنا به شرایط بازار و نگاه رقابتی، عموما در نقطه شروع در مسیر بازاریابی به اقتصادی بودن ارایه خدمات بانکی زیاد توجه نداشتند البته این مطلب در سایر خدمات بانک ها نیز کاملا مشهود است.


رییس کل بانک مرکزی همچنین تصریح کرد: در دنیا برای بررسی و ارزیابی ساختار بانک این که چه میزان از هزینه های جاری از درآمدهای کارمزدی تعیین می شود مورد ارزیابی قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه ساختار ما  هم اکنون نامناسب است، اضافه کرد: اگر کارمزد در دنیا حذف شود بانک برای ادامه حیات مجبور است که هزینه ها را به نرخ تسهیلات اضافه کند و در نهایت هزینه تامین مالی را گران می کند ولی مشکل ما از این فراتر است.


سیف ادامه داد: برای ایجاد تعادل باید ساختار کارمزدی چه در بانکداری الکترونیک چه در سایر خدمات بانکی باید اصلاح شود. و ما ناچار به اجرای این مهم هستیم.


وی همچنین تاکید کرد که عدم تعادل دارایی و بدهی و نقدینگی نیز مورد توجه بانک مرکزی است که در این خصوص اقداماتی هم انجام شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر