همزمان با اعلام آمار «P/E» مشخص شد :

شرکت های با ارزش بورس در دی ماه ۹۶

متوسط نسبت قیمت بر درآمد ناشران بورس تهران «P/E» در پایان دی به ۷.۱۷ مرتبه رسید.
کد خبر : ۸۰۹۲۹
بورس

به گزارش ایبِنا، ارزش بازار ناشران بورس تهران در پایان دی ماه از ۳۹۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد.


بر اساس این گزارش، از میان ۳۲۴ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم  از نظر ارزش بازار به «صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۷۹.۹۵۰ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان با ۲۲۸.۷۵۰ میلیارد ریال، ارتباطات سیار ایران با ۱۶۶.۷۳۳ میلیارد ریال» اختصاص یافته است.


همچنین شرکت های ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سنگ آهن گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب با ۱۶۰۳۲۰ میلیارد ریال، ۱۳۴۳۴۰میلیارد ریال، ۱۲۷.۶۲۹ میلیارد ریال، ۱۰۷.۹۱۰ میلیارد ریال، ۱۰۰.۶۳۰ میلیارد ریال، ۹۷.۲۰۰ میلیارد ریال و ۹۶.۳۰۹ میلیارد ریال رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.


از سویی دیگر شرکت های آلومراد، تولیدی گرانیت بهسرام، پارس سرام، ماشین سازی نیرو محرکه، درخشان تهران، صنایع جوشکاب یزد، نوش مازندران، تولیدی لنت ترمز ایران، صنایع شیمیایی سینا، سایپا شیشه، پیاذر، کمک فنر ایندامین و لعابیران به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.


وضعیت «P/E» ناشران بورسی


این گزارش می افزاید : بین شرکت هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می شوند، ۷۸ شرکت دارای «P/E» بیش از ۲۰ مرتبه می باشند.


همچنین ۶۰ شرکت دارای «P/E» بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۶۶ شرکت دارای «P/E» کوچکتر از ۱۰ می باشند. این درحالی است که ۲۰ شرکت با پیش بینی زیان، «P/E» منفی دارند.


آمار قیمت پایانی هر سهم


گفتنی است قیمت به ازای هر سهم برای ۳۳ شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ ریال است. قیمت هر سهم  ۱۲۵ شرکت  نیز بین  ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال است.  ۱۳۵ شرکت هم  با قیمتی مابین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال  در تابلوی بورس مشاهده می شود و قیمت سهم ۳۱ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰۰ ریال داد و ستد می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر