آمازون درصدد ورود به بازار اینشورتک

شرکت آمازون قصد دارد از طریق یک کانال جدید برخی از خدمات دیجیتالی مرتبط با بیمه را ارائه کرده و وارد بازار بیمه شود.
کد خبر : ۸۱۰۴۶
آمازون

به گزارش ایبِنا از دیجیتال ژورنال، غول دیجیتالی آمازون که پیشتر از طریق «پوشش آمازون» ارائه انواع بیمه نامه ها را آغاز کرده، قصد دارد محصول جدید را به عنوان مکملی برای ضمانت نامه کالاها ارائه کند.


این بیمه نامه شامل آسیب ناگهانی، عدم کارکرد و سرقت می شود. براین اساس در زمان فروش وسایل خانگی مانند ماشین لباسشویی، تلفن همراه، تلویزیون، وسایل آشپزخانه و دیگر لوازم الکترونیکی، خریداران می توانند در صورت تمایل پوشش آمازون را نیز به سبد خرید خود اضافه کنند.


انتظار می رود که آمازون در آینده نزدیک محصولات دیگری را نیز به این پوشش ها اضافه کند آمازون در حال حاضر مشغول تبلیغ این محصول در اتحادیه اروپایی برای افراد دارای تجربه بیمه و فناوری بیمه است. این خرده فروشی برخط اعلام کرده است که در حال راه اندازی کسب و کار جدیدی بوده و طیف جدیدی از خدمات را ارائه خواهد کرد.


مجله اینشورنس بیزینس نیز به تازگی پایگاهی اینترنتی با عنوان «بیمه آمازون» راه اندازی کرده که دارای یک بخش خدمات مالی است و کانال بیمه خودرو و سلامت نیز دارد هرچند که هنوز هیچ محصولی در آن به ثبت نرسیده است.


پاتریشیا دیویس اکچوئر و تحلیلگر خدمات مالی گلوبال دیتا در این رابطه گفت: آمازون دارای وجهه مثبتی برای مرکزیت بخشی به نیازهای مشتری در پیشنهادهای خود است. چیزی که صنعت بیمه به ویژه بعد از رسوایی PPI، واقعا برای آن تلاش می کند.


پوشش PPI، به پوشش پرداخت بیمه بازمی گردد و محصول بیمه ای است که به مشتریان کمک می کند تا از بازپرداخت اعتبار در صورت فوت وام دهنده، بیماری یا ناتوانی، از دست دادن شغل و غیره اطمینان حاصل کند.


در بسیاری از کشورها PPI، به عنوان سوء فروش شناخته شده و در برخی موارد از ارائه کنندگان خدمات مالی درخواست شده تا هزینه این محصول را به مشتریان خود بازگردانند.


مجله دیجیتال اینشورنس در گزارش خود نوشته است که در واکنش به ورود آمازون به بازار بیمه، بسیاری از شرکت های بیمه به جای رقابت، به آن خواهند پیوست.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر