آرامکو آماده عرضه اولیه سهام بزرگ ترین رویداد تاریخ بورس

مدیر عامل شرکت آرامکو عربستان گفت: آماده عرضه اولیه سهام آرامکو در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی هستیم.
کد خبر : ۸۱۰۵۳
آرامکو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، امین ناصر مدیر عامل شرکت آرامکو عربستان سعودی در مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوییس، گفت: آرامکو آماده عرضه اولیه سهام خود در نیمه دوم سال جاری میلادی است.


وی گفت: می خواهیم سهام آرامکو را در بورس های بین المللی قرار دهیم و این موضوع نیازمند ملاحظات است و کارهای زیادی را در بورس های لندن، نیویورک، توکیو و هنگ کنگ انجام داده ایم؛ ضمن اینکه هر کدام از آنها مزیت های خاص خود را دارند.


ناصر گفت: تیم تراکنش در حال حاضر منتظر تصمیم سهام دار آرامکو یعنی دولت است تا ببیند که عرضه سهام در کدام یک از بورس های بین المللی انجام می گیرد. وی در ادامه خاطر نشان کرد که حتما بورس عربستان سعودی میزبان سهام آرامکو خواهد بود و آماده است.


امین ناصر گفت: در نیمه دوم سال جاری میلادی عرضه اولیه سهام آرامکو را در فهرست بورس های بین المللی قرار خواهیم داد؛ اما مسئله مهم به تصمیم گیری در مورد مکان دوم برای عرضه این سهام بر می گردد.


مدیر عامل آرامکو در پایان گفت: بار مالیاتی آرامکو بعداز عرضه آن در بورس با توجه به قیمت نفت تغییر خواهد کرد و جزییات در مورد نحوه توزیع سهام اولیه آن در یک دفترچه منتشر خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر