جانشین رئیس سازمان بورس،

بورس ایران با اصالت ترین بازار منطقه است

جانشین رئیس سازمان بورس اعلام کرد : سازمان بورس با همه سرمایه گذاران خارجی که قصد فعالیت در بازار سرمایه ایران اعم از تاسیس نهاد مالی، خرید اوراق یا ارائه مشاوره دارند، در تعامل است.
کد خبر : ۸۱۱۱۳
بیژنی

به گزارش ایبِنا، بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل، در آستانه ۵۰ سالگی بازار سرمایه آخرین فعالیت های سازمان بورس در حوزه بین الملل را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر سازمان بورس در جهت بین المللی شدن بازار سرمایه به صورت جزئی تر و عملیاتی در حال وارد شدن است.


وی با تاکید بر اینکه بحث عضویت سازمان بورس در آیسکو به طور خیلی جدی پیگیری می شود، افزود: جلسه بعدی این سازمان برای تبدیل عضویت ایران از عضویت پیوسته به عضویت عادی ماه مارچ (March) سال جاری در لندن برگزار خواهد شد و این موضوع یکی از پروژه های مهم در دست بررسی سازمان بورس در حوزه بین الملل است.


قدمت بازار سرمایه


وی با اشاره به ۵۰ سالگی بازار سرمایه گفت: سازمان بورس در حوزه بین الملل برنامه های مختلفی دارد که یکی از آنها معرفی بازار ۵۰ ساله ایران به سرمایه گذاران خارجی است. بازار سرمایه ایران با ۵۰ سال قدمت از قدیمی ترین بازار های منطقه محسوب می شود و از اصالت برخوردار است.


به گفته وی سازمان بورس همیشه به علاقمندان خارجی حضور در بازار سرمایه ایران متذکر می شود که بازار ایران از قدمت و پیشینه خوبی برخوردار است و این عمر ۵۰ ساله بازار منجر به محکم شدن ساختارهای بازار سرمایه کشور ما شده است که نکته ای مهم برای سرمایه گذاران خارجی است.


جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل یکی از تفاوت های مهم بازار سرمایه ایران با بازارهای مشابه همسایه را اصالت، قدمت و تجربه دانست و اظهار داشت: سازمان بورس همواره با سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه ایران در تعامل دائم است.


تمرکز سازمان بورس


وی با تاکید بر اینکه تمرکز سازمان بورس فقط برای جذب سرمایه گذار خارجی نیست، به سنا، گفت: سازمان بورس علاوه بر سرمایه گذار خارجی، با همه افراد خارجی که قصد فعالیت در بازار سرمایه ایران اعم از تاسیس نهاد مالی، خرید اوراق یا ارائه مشاوره دارند، در تعامل است.


بیژنی با اشاره به اینکه از زمان توافق برجام تا امروز حجم سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه کشور تقریبا سه برابر شده است، گفت: البته ماهیت سرمایه گذار ورود و خروج است به همین علت تغییرات جزئی در آمارها دیده می شود. اما به طور کلی ورود سرمایه گذار خارجی به بازار سرمایه افزایش قابل توجهی داشته است.


وی با تاکید بر اینکه سازمان بورس از همه علاقمندان خارجی برای فعالیت در بازار سرمایه ایران استقبال می کند، گفت: این فعالیت ها می تواند شامل سرمایه گذاری، مشاوره، مشارکت یا تاسیس نهاد مالی باشد. سازمان بورس به عنوان یک سازمان پاسخ گو در برابر همه فعالیت های سرمایه گذاران خارجی و فعالان خارجی در بازار سرمایه احساس مسولیت می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر