اعلام آمادگی فرابورس برای واگذاری شرکت‌های دولتی

مدیرعامل فرابورس در خصوص عدم واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از طریق فرابورس گفت: در صورتی که سازمان خصوصی‌سازی مقدمات و شرایط لازم را فراهم آورد، فرابورس آمادگی دارد تا این کار را انجام دهد.
کد خبر : ۸۱۲۹۴
امیر هامونی

به گزارش ایبِنا، امیر هامونی در خصوص دلایل عدم واگذاری سهام شرکت های دولتی از طریق فرابورس بویژه در سال ۹۶ گفت: پذیرش سهام شرکت ها و عرضه سهام آنها بویژه سهام دولتی در بازارهای فرابورس تابع شرایطی است. بنابراین در صورتی که شرکت ها این شرایط را بدست نیاورند نمی‌توان سهام آنها را در فرابورس پذیرش و نسبت به عرضه و فروش آنها اقدام کرد.


همچنین مدیرعامل فرابورس افزود: واگذاری سهام شرکت های دولتی به صورت جدی از سال ۸۰ آغاز شده و طبق قانون سال ۹۳ سال پایانی واگذاری سهام شرکتهای دولتی است، البته این مهلت در سالهای ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷ هم تمدید شده است، بنابراین در سالهای پایانی عمده سهام و بنگاههای باقی مانده دولت برای واگذاری شرکت های زیانده هستند که کار پذیرش و فروش سهام آنها در فرابورس با سخت‌گیری‌های بیشتری همراه است.


وی همچنین با تاکید به این که زمینه عرضه و واگذاری سهام شرکت های دولتی همواره در فرابورس آماده بوده و هست تصریح کرد: در صورتی که سازمان خصوصی سازی مقدمات و شرایط لازم را فراهم آورد، فرابورس این آمادگی را دارد تا نسبت به پذیرش و عرضه سهام شرکت های دولتی در بازارهای خود اقدام کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر