دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری:

شفاف کردن ابهام‌های بازار سرمایه، راهبرد اصلی

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری اعلام کرد کانون نهادهای سرمایه گذاری با برگزاری نشست های تخصصی چالش و ابهام های حوزه اقتصادی مرتبط با بازار سرمایه را بررسی می کند.
کد خبر : ۸۱۳۲۱
بیدگلی

به گزارش ایبِنا، سعید اسلامی بیدگلی گفت: با تشکیل میزهای تخصصی موضوعات مهم در بازار سرمایه همانند (تاثیر لایحه بودجه ۹۷ در بازار سرمایه، مسائل مالیاتی، کاهش نرخ سود بانکی و چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۹۷) با حضور صاحبنظران و کارشناسان داخلی و ایرانیان متخصص خارج از کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود و در آخرین نشست، کارگروه تخصصی مالیات در کانون نهادهای سرمایه گذاری تشکیل شد تا دغدعه های ویژه مالیاتی بازار سرمایه برطرف شود.


پیگیری مسائل مالیاتی بورس


اسلامی بیدگلی در ادامه افزود: در همین ارتباط رییس سازمان بورس با حمایت از سیاست و برنامه های کانون نهادهای سرمایه گذاری برای برطرف شدن موارد مالیاتی با تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی مکاتباتی را انجام داده است تا بزودی موارد مبهم فعلی در بازار سرمایه برطرف شود.


ارتباط کانون با نهادها


وی در خصوص ارتباط کانون با نهادهای تاثیرگذار گفت: کانون نهادهای سرمایه گذاری با اتاق بازرگانی ایران و تهران، و دانشگاه ها ارتباط دوسویه و تنگاتنگی دارد و به طور مشخص در حال حاضر کانون نهادهای سرمایه گذاری با کمیسیون بازار سرمایه در اتاق های بازرگانی تهران و ایران به صورت مستمر در ارتباط است و مسائل بازار سرمایه مطرح می شود.


بررسی قانون تقویت همه جانبه بازار سرمایه


دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری افزود: در چند روز گذشته نشست بررسی قانون تقویت همه جانبه بازار سرمایه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی برگزار شد و قصد داریم تا بتوانیم از پتانسیل های بازار سرمایه در توسعه اقتصاد کشور استفاده کنیم و خروجی های این نشست ها را به مقامات مرتبط ارائه دهیم.


کیفی سازی سامانه (تدان)


اسلامی بیدگلی از ساماندهی و تقویت سامانه (تدان) خبر داد و گفت: کانون نهادهای سرمایه گذاری در دوره جدید با تقویت و استاندارد سازی و بهینه کردن تحلیل و اطلاعات در سامانه (تدان) در نظر دارد تا کیفیت اطلاعات و تحلیل های این سامانه را ارتقا دهد.


آمار شکایات نهادهای مالی


بیدگلی اضافه کرد: ۲۸ شکایت قبل از تشکیل پرونده و ۱۴ شکایت بعد از تشکیل پرونده در کمیته سازش کانون نهادهای سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت و پرونده های شکایت ها مورد حل و فصل شد. در حال حاضر، هم ۳۸ پرونده در حال بررسی است که بزودی رای آنها و تکلیف شکایات آن مشخص می شود.


دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری افزود: رتبه بندی نهادهای مالی در سال ۹۷ آغاز می شود که شرکت های تامین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های مشاور سرمایه گذاری و ... در سال آینده رتبه بندی می شوند. در عین حال، رتبه بندی در سال های آینده پیچیده و سخت تر می شود تا یک نظام رتبه بندی استاندارد در این بخش بازار سرمایه اجرا شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها