تحرک معاملاتی حقیقی و حقوقی‌ها در بورس

آمارها نشان می‌دهد: در دی ماه امسال حقوقی‌ها مالکیت خود را در ۱۶ صنعت افزایش دادند که بر این اساس گروه‌های فرآورده‌های نفتی با ۱۴ میلیارد ریال بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشته‌اند.
کد خبر : ۸۱۳۷۹
بورس

به گزارش ایبِنا، بررسی معاملات دی ماه بورس نشان می‌دهد در این مدت ۶۲ درصد معاملات توسط اشخاص حقوقی و ۳۸ درصد معاملات توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته و در خالص معاملات برابر با ۷۶ میلیارد ریال از مالکیت اشخاص حقوفی کاسته و به مالکیت اشخاص حقیقی افزوده شده است.


بر این اساس در نخستین ماه زمستان امسال اشخاص حقیقی ۴۰ درصد خریدها و ۳۷ درصد فروش‌ها را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار، سهم ۶۰ درصدی از خرید و ۶۳ درصدی از فروش‌ها را به نام خود ثبت کردند.


سهم حقیقی ها


از سویی دیگر اشخاص حقیقی در ماه گذشته مالکیت خود در سهام ۱۳ گروه را اضافه کردند که در خالص خریدها  گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی با ۵۰ میلیارد ریال، فلزات اساسی با ۲۵ میلیارد ریال، خودرو و ساخت قطعات با ۱۱ میلیارد ریال، سایر واسطه‌ گری‌های مالی با ۱۱ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری‌ها با ۸ میلیارد ریال زیر در رتبه اول تا پنجم این فهرست قرار دارند.


سهم حقوقی ها


این گزارش می افزاید: در دی ماه امسال حقوقی‌ها مالکیت خود را در ۱۶ صنعت افزایش دادند که بر این اساس گروه‌های فرآورده‌های نفتی با ۱۴ میلیارد ریال، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط با ۱۱ میلیارد ریال، محصولات شیمیایی با ۶ میلیارد ریال، بانک ها و موسسات اعتباری با ۵ میلیارد ریال و مخابرات با ۵ میلیارد ریال ۵ گروه اول که بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشته‌اند به نام خود کرده‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر