با ثبت ۱۲۸۰ واحد کاهش در سه روز متوالی :

افت شاخص بورس ادامه دار شد

شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی با افت مواجه شد و در روز جاری با ۴۲۴ واحد کاهش به ۹۸ هزار و ۱۳۳ واحد رسید.
کد خبر : ۸۱۴۰۲
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمارها مشخص می کند که نماگر بازار سهام در سه روز اخیر با ۱۲۸۰ واحد ریزش در پرنوسان ترین روزهای معاملاتی یک ماه اخیر قرار دارد و معامله گران این روزها با انگیزه کمتری در تالار شیشه ای مشغول به فعالیت هستند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری همه شاخص های بازار سهام با افت مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با (۴۲۴) واحد افت معادل (۰.۴۳) درصد به ۹۸ هزار و ۱۳۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۳۵) واحد کاهش معادل (۰.۴۳) درصد به ۳۱ هزار و ۳۵۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۵ واحد رشد معادل ۰.۲۶ درصد به ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۴ واحد افزایش، معادل ۰.۲۶ درصد به ۱۳ هزار و ۱۳۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۵۳۲) واحد ریزش، معادل (۰.۵۰) درصد به ۱۰۵ هزار و ۳۸۷ واحد، شاخص بازار اول با (۴۱۱) واحد کاهش معادل (۰.۵۹) درصد کاهش به ۶۹ هزار و ۴۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۲۴) واحد افت معادل (۰.۱۵) درصد، به ۲۱۰ هزار و ۳۲۹ واحد رسید.


تاثیر نمادها بر نماگر


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فارس با (۵۸) واحد، کگل با (۵۱) واحد، خودرو با (۴۷) واحد و فولاد با (۴۳) واحد، وامید با (۲۴) واحد، پارسان با (۲۳) واحد و شپنا با (۲۰) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر افت شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی پر نوسانی مواجه شدند به طوری که «محصولات چوبی با ۲۶۱۴ واحد رشد معادل ۴.۳۹ درصد به ۶۲ هزار و ۱۱۷ واحد، کاشی و سرامیک با ۲۱ واحد افزایش معادل ۱.۲۳ درصد به یک هزار و ۷۹۳ واحد، لاستیک با (۱۷۴) واحد رشد معادل (.۹۲) درصد به ۱۸ هزار و ۷۴۹۴ واحد، کانه فلزی با (۲۵۳) واحد کاهش، معادل (۱.۲۳) درصد به ۲۰ هزار و ۳۴۰ واحد، سایر مالی با (۳۲) واحد کاهش معادل (۱.۴۳) درصد به ۲ هزار و ۲۳۰ واحد، خودرو با (۳۳۳) واحد کاهش معادل (۲.۰۱) درصد به ۱۶ هزار و ۲۲۲ واحد، محصولات کاغذ با (۲۲۳) واحد افت معادل (۲.۰۶) درصد به ۱۰ هزار و ۶۳۶ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند : قیمت سهام نمادهای «پارسیان، ختوفا، کپشیر، کهمدا، غاذر، شنفت و کترام» با رشد قیمت بین «۱۰.۱۵ تا ۴.۴۱» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «حفاری، فلوله، مرقام، شفارس، خمحور، لسرما و سکرد» با کاهش قیمت بین «۵.۹۲ تا ۴.۴۲» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۲ هزار و ۲۱۷ نوبت معاملاتی، ۹۷۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۴۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۱ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان رسید.


رفت و آمد نمادها


در عین حال امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، مدیریت انرژی امید تابان هور، ذوب آهن اصفهان، فیبر ایران و حق تقدم خرید سهام آن، گوشت زاگرس، راه‌آهن حمل و نقل، سرمایه‌گذاری مسکن تهران» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی «شرکت‌های مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، گروه صنعتی بوتان، نفت پارس، صنایع شیمیایی فارس، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان» بازگشایی شدند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر