13 بهمن 1396 - 11:57
رییس جمهوری اعلام کرد؛

تکمیل واحدهای زلزله زده کرمان تا آذر سال آینده

رییس جمهوری در جمع مردم روستای زلزله زده گُوَرْک راور اعلام کرد بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی باید به طور جدی تری دنبال شده و تا پایان آذرماه سال آینده به اتمام برسد.
کد خبر : ۸۱۴۶۴
روحانی

به گزارش ایبِنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دومین روز از سفر خود به استان کرمان از مناطق زلزله زده استان بازدید و با مردم روستاهای زلزله زده دیدار و گفتگو کرد. وی با حضور در روستای زلزله زده گورک از توابع شهرستان راور، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این روستا و گفت وگویی صمیمی با مردم این منطقه، از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به مردم زلزله زده استان کرمان قرار گرفت.


رییس جمهوری همچنین با حضور در تعدادی از چادر و کانکس‌هایی که برای اسکان موقت اهالی زلزله زده استقرار یافته بود،   از نزدیک با زلزله زده ها به گفت وگو پرداخت و در جریان مشکلات و مطالبات آنان قرار گرفت.


روحانی سپس با حضور در اجتماع اهالی روستا، ضمن گرامی داشت ایام فاطمیه و نیز دهه مبارک فجر گفت: این روزها سالروز پیروزی انقلابی است که خود شما مردم به ثمر رساندید و در طول حدود ۴۰ سال گذشته از آن حفاظت کرده‌اید. شما در این سال‌ها مسیر اسلام و انقلاب را ادامه داده و با تلاش خودتان ایران اسلامی را هر روز بیش از گذشته سربلند کردید.


وی با بیان اینکه برای من مایه افتخار است که در جمع صمیمی شما حضور یافتم و از روحیه با نشاط و باصفای شما بهره‌مند شدم، اضافه کرد: شما مردم این روستا مثل همه مردم ایران بسیار خوب و صبور هستید و اگر چه دچار مصیبت شده‌اید، اما از صفا و صمیمیت شما چیزی کم نشده است.


روحانی گفت: در این فاصله‌ای که از خانه‌های تخریب شده و چادرها و کانکس‌هایی که برای اسکان موقت ایجاد شده، بازدید می‌کردم، مردم صبورانه و در فضایی بسیار صمیمی، مشکلات خود را در میان گذاشتند. خواست اصلی مردم ساخت مسکن دائمی است.


رییس جمهوری تصریح کرد: در جریان بازدید از روستا خانه‌هایی را دیدیم که در جریان زلزله حدود ۱۲ سال پیش بازسازی و مقاوم‌سازی شده بودند و به لطف خدا در زلزله اخیر آسیب ندیده و سالم مانده اند. پس ضرورت دارد بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را جدی‌تر دنبال کنیم.


روحانی در جمع صمیمی مردم روستای زلزله زده گورک (به ضم گ) راور با ابراز همدری با زلزله زدگان گفت: بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله تا اذر سال آینده تکمیل و همه آسیب دیدگان از زلزله در واحد مسکونی دائم مستقر می شوند.


روحانی افزود: اعتبارت بازسازی مناطق زلزله زده تامین می شود و قرار شد استاندار کرمان برای کسانی که پس از زلزله شغل شان را از دست داده اند، زمینه اشتغال ایجاد کند. وی گفت: در زلزله راور واحدهای مقاوم خسارتی ندید و مقاوم سازی بناها از برنامه های اصلی دولت است. رییس جمهوری با اشاره به زلزله خیز بودن کشور افزود: به هر حال سختی ها ومشکلات وجود دارد اما باید صبر وحوصله به خرج دهیم.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر