افت شاخص در بورس های ژاپن، هنگ کنگ و استرالیا

قیمت سهام در منطقه آسیا افت کرد در حالی که شاخص های معیار در ژاپن با بیشترین میزان کاهش نسبت به ۱۵ ماه اخیر رو به رو شدند.
کد خبر : ۸۱۶۷۷
بورس

به گزارش ایبِنا، افت شاخص ها در آخرین روز معاملاتی هفته موجب سرایت این روند به نخستین روز کاری هفته جاری شد و بازار آسیا را به عنوان نخستین بازار فعال تحت تأثیر قرار داد.


بر اساس این گزارش، قیمت سهام در منطقه آسیا افت کرد در حالی که شاخص های معیار در ژاپن با بیشترین میزان کاهش نسبت به ۱۵ ماه اخیر رو به رو شدند.


در این میان، شاخص آتی اس اند پی با افت بیش از ۰.۹ درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام در بازار هنگ کنگ روند کاهشی و در شانگهای روند افزایشی را به خود اختصاص داد.


شین اولیور، تحلیل گر سرمایه گذاری در موسسه خدمات مالی ای ام پی، در این خصوص بیان داشت: به نظر می رسد روند عقب گرد شاخص ها ادامه دار باشد و زمانی که فدرال رزرو با یک تصمیم جدید بازار را غافلگیر نکند، روند نوسانی ادامه دار باشد.


در بازارهای کالایی نیز، قیمت نفت با روند کاهشی رو به رو شد در حالی که افزایش میزان دکل های حفاری در آمریکا به بیشترین میزان نسبت به ماه آگوست رسید.


در بازارهای آسیایی، شاخص تاپیکس ژاپن با افت ۲.۲ درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص نیکی ژاپن کاهش ۲.۶ درصدی را از آن خود کرد.


شاخص اصلی بورس هنگ کنگ افت ۱.۲ درصدی را از آن خود کرد در حالی که شاخص شانگهای ۰.۴ درصد مثبت شد.


در این بین، شاخص کاسپی کره جنوبی روند منفی ۱.۳ درصدی را از آن خود کرد.


از سویی دیگر، شاخص اس اند پی استرالیا ۱.۶ درصد منفی شد در حالی که شاخص اصلی بورس نیوزلند کاهش ۲.۱ درصدی را تجربه کرد.


در این میان، شاخص آتی اس اند پی در بازار آمریکا ۰.۳ درصد منفی شد و شاخص آتی داوجونز نیز ۰.۵ درصد فررو ریخت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر