17 بهمن 1396 - 09:13

تائید گواهینامه ISMS بانک تجارت در ارزیابی مجدد

جلسه اختتامیه ممیزی مراقبتی سال اول سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بانک تجارت(ISMS) برگزار شد.
کد خبر : ۸۱۷۰۶
بانک تجارت

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک تجارت،در مراسم اختتامیه این ممیزی که روز یکشنبه، پانزدهم بهمن ماه با شعار « ارتقاء امنیت بانک، در گرو بهبود مستمر» برگزار شد.حق وردی قائم مقام مدیر عامل این بانک در این مراسم با اشاره به اینکه رشد بانک مستلزم پیوستگی کاری همراه با حفظ امنیت بین تمام مدیریت ها است، گفت: این امنیت باید همواره و به طور مستمر با ممیزی های جدید در تمام نقاط بانک پیاده سازی شود و برنامه های تعریف شده باید به نحو شایسته و در راستای استانداردهای تعیین شده انجام پذیرد.


وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از جسارت و شهامت همکاران در حوزه های مختلف برای حضور در این ارزیابی، گفت: مطمئنا انجام این بازرسی ها راهکار مناسبی برای پیشرفت و پیشبرد اهداف بانک خواهد بود و امیدواریم با اجرای دستور العملهای ارائه شده، تعالی سازمان را در تمام مدیریت ها مشاهده کنیم . حق وردی در پایان امنیت را یکی از ابزار های حفظ منافع بانک و مشتریان برشمرد و ممیزی های مستمر را ابزاری مناسب برای حفظ این امنیت نامید.


در ادامه سرممیزان و کارشناسان شرکت رویال پرداز تیام با توجه به گزارش ممیزی های صورت گرفته در سال گذشته و مشاهدات صورت پذیرفته از قسمت های مشخص شده همچون دایره انفورماتیک مدیریت شعب جنوب شرق تهران، شعبه ریالی و واحد ارزی سپهبد قرنی و ادارات مختلف مدیریت امور فناوری اطلاعات، شرایط را با توجه به استانداردهای تعریف شده بسیار مطلوب ارزیابی نمودند.


همچنین دوست محمدی، مدیر گروه ISMS مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، نیز ضمن تأیید نتایج و اظهارات سرممیزان، بر ادامه روند بهبود مستمر امنیت اطلاعات بانک تأکید و بابت اقدامات صورت پذیرفته در این حوزه قدردانی نمود.


  لازم به ذکر است بانک تجارت با هدف حفظ امنیت اطلاعات و پیاده سازی استاندارد های فضای تولید و تبادل اطلاعات در سطح تمام مدیریت ها در ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه سال۹۵ مورد ممیزی سازمان افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) ریاست جمهوری قرار گرفت و موفق به اخذ گواهینامه انطباق سیستم مدیریت امنیت اطلاعات گردید. از آنجا که اعتبار این گواهینامه سه ساله است، بنا بر برنامه های افتا هر ساله ارزیابی قسمت های مختلف بانک بر اساس استاندارد های تعیین شده صورت می پذیرد. 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر