21 بهمن 1396 - 10:04

مصوبات ۱۱ گانه شورای عالی سرمایه‌گذاری اتاق تعاون

دومین نشست شورای عالی سرمایه گذاری اتاق تعاون ایران، ۱۱ مصوبه به همراه داشت که از جمله آنها ضرورت تهیه آمار و اطلاعات در بخش تعاون به منظور تهیه بانک اطلاعاتی با همکاری اتحادیه ها، بود.
کد خبر : ۸۱۹۱۳
اتاق تعاون ایران

به گزارش ایبِنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، دومین نشست شورای عالی سرمایه گذاری اتاق تعاون ایران، با حضور نمایندگان سازمان سرمایه گذاری خارجی، بانک مرکزی، بانک توسعه تعاون، معاونت اقتصادی اتاق تعاون و مدیران اتحادیه ها برگزار شد.


در این نشست، نماینده سازمان سرمایه گذاری اهمیت فرصت های سرمایه گذاری را تشریح کرد و در بیان شناخت فرصت های سرمایه گذاری ابراز داشت: قدم اول در شناخت فرصت های سرمایه گذاری بهره گیری از تجربیات جهانی برای تهیه و تدوین فرصت های سرمایه گذاری در بخش تعاون است.


وی گام بعدی را  نحوه ارائه فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران بالقوه عنوان کرد. به گفته وی، عدم ارائه اطلاعات مناسب به سرمایه گذاران خارجی و داخلی، خلا کلیدی در حوزه سرمایه گذاری است. در ادامه این نشست، به سوالات اعضا در حوزه های سرمایه گذاری در بخش مسکن و فولاد پاسخ داده شد.


ضرورت تهیه آمار و اطلاعات در بخش تعاون به منظور تهیه بانک اطلاعاتی با همکاری اتحادیه ها، کمیسیون های تخصصی و شرکت های تعاونی از طرح هایی که امکان جذب سرمایه گذاری را دارند همچنین بررسی پردازش، اصلاح و تکمیل طرح ها و قابل ارائه کردن آنها به سازمان سرمایه گذاری با هدف تشکیل کارگروهی فنی با همکاری اتاق تعاون (متشکل از کمیسیون ها و اتحادیه ها)، سازمان سرمایه گذاری، بانک توسعه تعاون، تهیه بسته تشویقی بخش تعاون برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی توسط اتاق تعاون ایران و بررسی طرح تشکیل بانک سرمایه‌گذاری یا شرکت تأمین سرمایه برای بخش تعاون  از مصوبات این نشست بود. سایر مصوبات دومین نشست شواری عالی سرمایه گذاری اتاق تعاون ایران به شرح ذیل است:


بهره گیری از تجارب بین المللی


برقراری ارتباط با سازمان یونیدو(سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) که هدف آن ارتقاء، تسریع و توسعه روابط صنعتی بین‌المللی در کشورهای در حال توسعه است.


دعوت از دست اندرکاران بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا در یکی از جلسات شورا


این بانک یک مؤسسه مالی بین‌المللی است که به پیشنهاد دولت جمهوری خلق چین تأسیس شده است. هدف این بانک، توسعه چند جانبه، تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی در منطقه آسیا است. دعوت از نماینده این بانک، جهت حضور در یکی از جلسات شورای عالی سرمایه گذاری اتاق تعاون در دستور کار قرار گرفت.


دعوت از نمایندگان آیفیک، بورس و یکی از بانک های عامل در یکی از جلسات شورا


پیشنهاد دعوت از نمایندگان آیفیک (شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران)، سازمان بورس و اوراق بهادار و یکی از بانک‌های عامل در یکی از جلسات شورای عالی سرمایه‌گذاری اتاق تعاون.


رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی


با توجه به اهمیت بالای دارا بودن رتبه برای شرکت‌ها در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، موضوع انجام رتبه‌بندی شرکت‌ها با همکاری شرکت‌های رتبه‌بندی (پیرو جلسات پیشین فی‌مابین اتاق تعاون و سازمان سرمایه‌گذاری) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و انجام آن مصوب شد.


دریافت اطلاعات درباره خطوط اعتباری، اولویت طرح‌ها از سازمان جذب سرمایه‌گذاری


همچنین در این نشست مصوب شد که سازمان سرمایه‌گذاری در خصوص خطوط اعتباری، اولویت طرح‌های سرمایه‌گذاری، درخواست‌های سرمایه‌گذاری (نظیر درخواست سرمایه‌گذاران قطری برای همکاری در حوزه دام و طیور و… در استان‌های خوزستان و بوشهر) اطلاعات را به اتاق تعاون ایران اعلام کند تا به فراخور موضوع و استان اطلاع‌رسانی شود.


تهیه اطلس تعاونی‌ها


این اطلس با ارائه اطلاعات درباره تعاونی‌ها، جذب سرمایه‌گذاری را تسهیل خواهند کرد و بدین وسیله طرح ها و پروژه های اولویت دار جهت مذاکره مشخص می شود.


 ارائه برنامه‌های بازاریابی بین‌الملل اتاق تعاون ایران به سازمان جذب سرمایه‌گذاری


با هدف شناسایی کشورهای سرمایه فرست، سازمان سرمایه گذاری با همکاری اتاق بازرگانی ایران در حال تدوین تقویم رویدادهای مشترک بین المللی هستند. در این جلسه پیشنهاد شد؛ اتاق تعاون با همکاری با اتاق بازرگانی و سازمان جذب سرمایه گذاری حداکثر تا پایان  اسفند ماه، رویدادهای بین المللی بخش خود را ارائه کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها